חיים לא רגועים

דיון מתוך פורום  פנג שווי

02/12/2004 | 14:05 | מאת: יעל

לחמדה שלום! לאחרונה התגרשתי, בעלי עזב את הבית. עם עזיבתו, שיפצתי את כל הבית, החלפתי צבעים של קירות, פתחתי וסגרתי חדרים, החלפתי רהיטים חדשים - עשיתי שינוי מהותי פיסי בבית! לצערי, אני מתעניינת בתורה וקראתי עליה ואף לקראת השיפוצים רכשתי ספר על הפנג שווי, אך הבית שלי במבנהו מנוגד לכל התורה. מדובר בבית ישן מאוד, בן 40 שנה, אני וילדי מתגוררים בדירה בקומה האחרונה. החדרים קטנים מאוד ואין הרבה אפשרות לתמרן בהם. חדר שינה הורים - ראש המיטה הוא לכיוון דרום, דלת הכניסה לחדר היא בקיר צפון-מזרח. מול המיטה שלי יש ארון עם מראה - אני יודעת שיש לזה השפעה שלילית אבל אין לי כסף כעת להחליף אותו. לא רק זה - מול אותו ארון עם המראה יש חלון. קניתי מיטה ושידה חדשה בצבע אגוז כהה. הארון שלא הוחלף הוא בצבע לבן. קירות החדר בצבע שמנת. מעולם לא היתה לי שינה רגועה ורצופה. חדר שינה ילדים, בנים - צבעתי אותו בשיפוצים בצבע תכלת שמים (היתה לי מטרה לעשות על הקירות ציורי ים, דולפינים, גלשנים - אנחנו אוהבים מאוד ים וטבע, אבל ציור קיר מאוד יקר ולכן הקירות נשארו ללא כל תמונה או איתור אלא צבועים רק בתכלת). דלת הכניסה לחדר היא בקיר דרומי, בקיר המזרחי יש ארון עם דלת ממראה הפונה לחלון שממול, בקיר הצפוני המיטה של הילדהקטן כשפניו מול הדלת וראש המיטה שלו לכיוון מזרח. בקיר הדרומי המיטה יש הילד המתבגר כשהראש פונה לכיוון מערב. יש חלון בקיר המערבי. הילד המתבגר לא רגוע אף פעם, יש איתו הרבה בעיות משמעת, השינה שלו לא שלו. חדר שינה של הילדה - חדר צר וארוך (חלק ממרפסת שנסגרה) - המיטה לאורך הקיר הצפוני החיצוני, ומתחת למיטה חלון. בחלק מאותו קיר צפוני, בהמשך למיטה יש גם ספריה. דלת הכניסה לחדר היא בקיר המזרחי, כשממש מול הדלת יש חלון (על הקיר המערבי של החדר). ארון 5 דלתות על הקיר הדרומי. יש גם מראה קטנה על אותו קיר דרומי והיא בעצם מול הראש של הילדה הישנה, מול המיטה. החדר צבוע בצבע לילך רגוע. הסלון - הספות מונחות על הקיר המזרחי של הבית (הפונה לדירת השכנים), המזנון ממול על הקיר המערבי. הסלון כולו, כולל פינת אוכל בצבע אגוז כהה, הבד של הספות משולב בעור עם בד בצבע ירוק. מול דלת הכניסה לבית יש מראה. אני ילידת 20.8.63 שני הבנים: הקטן - 11.2.98 המתבגר, האמצעי - 4.1.92 הילדה - 26.8.88. לאור הנתונים הנ"ל, האם תוכלי לעזור לי להכניס אנרגיה חיובית לבית שיש בו כל הזמן מתחים, חוסר שלווה, אין רוגע. אני בטוחה שהכל קשור לתורה ונשבעתי לעצמי שאת השיפוצים אני יעשה לפי עקרונות התורה ואף רציתי להזמין יועצת לפנג שווי אבל הדבר הזה מאוד יקר ואין באפשרותי לממן יעוץ כזה. האם תוכלי לעזור לי לשפר את האוירה בבית, להכניס דקורציה וקצת צבע. אבקש את הצעותיך בעניין. תודה מראש ויום טוב.

לקריאה נוספת והעמקה

היי יעל, עם כל כושר הדימיון שלי, מאוד קשה לי לתאר לעצמי איך נראה הבית שלך באמת. מה שכן, אוכל להמליץ לך על כמה דברים בסיסיים שאותם תוכלי לאמץ בבית, ואני מקווה שיחול שיפור. אגב, התחלת את פנייתך באמירה שלצערך את מתענינת בתורת הפונג שווי. למה לצערך? נתחיל מהכניסה - מראה מול דלת הכניסה. אם היא ממש מול הדלת, ולא באזור הדלת בלבד, כדאי מאוד להסיר אותה, ולתלות במקוה תמונה יפה של פרחים = משהו המברך את הכנכסים הביתה. מראה מול דלת הכניסה - דוחפת מיד החוצה את האנרגיה הנכנסת. לגבי המראה בחדר השינה שלך, טוב, את כבר יודעת שזה עלול להפריע לשינה רגועה. לגבי חוסר המנוחה של הילדים בזמן השינה: אולי יש בחדר יותר מידי "רעש" של צבעים? אולי הם ישנים עם מצעים "רועישים"? אני אחלוק אתך את נסיוני: ילדה שישנה מכוסה עם שמיכה בורדו היתה מאוד לא רגועה. ברגע שהולפה השמיכה לכחול כהה, נרגעה השינה שלה פלאים! כלומר - האוירה בחדר הילדים - לפחות בזמן השינה - צריכה להיותר רגועה. והכיוונים: הקוואה שלך = המספר המסמל את הכיוונים התומכים בך = 8: הצלחה גדולה = דרום מערב, בריאות = צפון מערב, זוגיות ומערכות יחסים = מערב, כללי ולימודים = צפון מזרח. כלומר, מאוד כדאי להפנות את ראש המיטה אל אחד הכיוונים התומכים - האם מערב פנוי? מאוד כדאי בזמן ערות להפנות את הפנים אל כיוון תומך: בעבודה, מול TV, במטבח, וכו'. הקוואה של הבן הקטן = 2: צפון מזרח, מערב, צפון מערב, דרום מערב. הקוואה של הבן האמצעי = 9: מזרח, דרום מזרח, צפון, דרום הקוואה של הבת = 3: דרום, צפון, דרום מזרח, מזרח לגבי הילדים: מאוד כדאי שהמיטות לא יהיו מול דלת הכניסה לחדר, וגם לא לישון עם הרגליים מול דלת הכניסה אליו. אם אין ברירה, כדאי לשים חציצה: כוננית, פרגוד, וילון, ואפילו בובה גדולה מאוד כדאי שישבו עם הפנים אל כיוון תומך, אבל חשוב שלא ישבו עם הגב אל דלת הכניסה לחדר. שוב - אם אין ברירה, לוודא שכאשר הם לומרים/ליד השלחן דלת הכניסה לחדר סגורה, וכאשר רוצים להיכנס - להקיש עליה. לא להפתיע. כאשר יושבים עם הגב לדלת = הגב ללא הגנה, זה עלול ליצור חוסר ביטחון. אם יש חלון מול דלת הכניסה לחדר, מאוד כדאי לסגור את החלון. וילון זו סגירה טובה. לגבי החומרים והצבעים: בכל חדר ישנם 2 סוגי אנרגיות: הפעילה והרגועה. הרבה פעמים אנחנו מעדיפים את האחת על פני השניה. אחת הדרכים החשובות להפעיל אנרגיה, זה שימוש בצבעים. מאחר ואין לי ידע לגבי אילו אנרגיות יש בחדרים אצלך, לא אוכל להגיב על ענין הצבעים. זה נכון גם לגבי הקירות וגם לגבי הריהוט. כדאי לך לטהר את הבית: קחי מרווה יבשה, שימי ע"ג כלי קרמיקה והציתי. התחילי מדלת הכניסה לבית, והסתובבי בבית לכיוון ימין, כאשר את מעבירה את העשן לאורך מפגשי הקירות ביניהם וגם עם התקרה. סיימי שוב בדלת הכניסה. אם את מיישמת דברים שהמלצתי לך ועדיין חשה שיש בעיה, ייעוץ יותר מקיף ומפורט אוכל לתת רק בזמן ביקור במקום. כל טוב, חמדה

05/12/2004 | 13:36 | מאת: יעל

לחמדה שלום רב צר לי שלא הצלחת על אף כל התאור המפורט של כיווני הקירות, החפצים וצבעי החדרים להתיחס ספציפית לביתי, שהרי את התורה הכללית אני יודעת - אני קוראת חומר בעניין, אך לא מצליחה ליישם ספציפית. אני צריכה המלצה יותר ממוקדת ולכן תארתי את הדברים כפי שתארתי. אני סבורה שעזרת דף ועפרון היית מיד תארת את ביתי. אחזור על הפרטים בתשובה לתאוריה הכוללת שלך: לגבי חדר הילדים - אצל הבנים הקירות בצבע תכלת-לבן - רגוע ביותר. החפצים בצבעי אגוז בהיר ביותר. אין עומס חפצים. המצעים בצבעים רגועים ביותר. הבעיה היא - שנראה לי שמיקום החפצים: ארון, ספריה ושתי מיטות - אינו נכון. פירוט: המיטה של הילד הקטן נשענת על הקיר הצפוני של החדר כאשר הראש מופנה למזרח במהלך השינה כשהפנים מופנים לפתח החדר שמולו. מיטת הילד הבוגר, שהיא גם באותו חדר, נשענת על הקיר הדרומי של החדר. הראש בשינה נמצא בצד מערב. הספריה מונחת מתחת לחלון שנמצא על הקיר המערבי. בשלב זה אפסיק את התאור כי אני רואה שאני חוזרת על התאור שלי בפניה הראשונה. לגבי המיטה הזוגית בחדר הורים: אמרת שהקוואה שלי היא 8. כשרשום "הצלחה" = דרום מערב, או "בריאות" = צפון מערב - מה עלי לעשות כדי שתהיה לי הצלחה או בריאות טובה, האם להניח חפצים בכיוונים האלה? אבל על איזה כיוונים מדובר שהרי כשאומרים "צפון-מערב" מתכוונים בעצם לפינה של קיר! או הכוונה שהניח חפץ, לצורך בריאות למשל, על אחד הקירות: קיר צפוני או קיר מערבי?! איזה חפצים מסמלים בריאות או הצלחה וכו'? אנא ממך תהיה יותר ספציפית. איזה חפצים בדיוק לשים ואיזה צבעים יהיו לאותם חפצים? על איזה קירות להניח אותם בכל חדר (שוב על פי התאור המפורט והספציפי לביתי שנתתי לך)? איפה אפשר להשיג מרווה יבשה לצורך הטיהור? האם זה נכון שטהור לא יתן דבר אם לא אשנה את מיקום חפצים, הצבעים וכו' - דהיינו אם לא איישם את התורה בביתי (כמו למשל להוציא את המראה שנמצאת מול הדלת)?

מנהל פורום פנג שווי