נגישות
נגישות

ירידה בשמיעה אחרי כאבים באוזניים

דיון מתוך פורום  מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס

20/09/2016 | 18:45 | מאת: נעמה

היי. לפני כחצי שנה החלו לי כאבים מאוד חזקים באוזניים, שתיהן. יש לציין שאני משתמשת הרבה באוזניות לצורך שמיעת מוזיקה (לאחר שהחלו כאבי האוזניים עברתי לאוזניות מהסוג שלא נכנס לתוך האוזן). אני לא מרגישה שהעוצמה שאני משתמשת בה חזקה מדיי. אבל אולי כן ואני לא יודעת? בכל אופן, בהתחלה רופאת משפחה חשבה שמדובר בדלקות באוזניים, טופלתי באנטיביוטיקה חזקה פלוס טיפות אוזניים וזה לא עבר. הופניתי לרופא אא"ג שבדק לי את האוזניים ואמר שהכל תקין מלבד קצת פריחה באוזן והביא לי משחה והפניה לבדיקת שמיעה, למרות שאני לא מרגישה ירידה בשמיעה. יש לציין שמאז הכאבים ירדו ונכון לעכשיו כמעט ופסקו לחלוטין. לעתים רחוקות כואב לי קצת. היום עשיתי את הבדיקה ונאמר לי שבדיבור אני שומעת 100%, אבל יש לי ירידה בתדרים הגבוהים- ב-3500הרץזה יורד ל-30 db HL, ב-4000 הרץ זה כבר כמעט ב-40, ב-7000 הרץ עדיין 40 באוזן ימין ובאוזן שמאל 60, ב-8000 הרץ שתי האוזניים ב-50 db HL. אין לי טנטין ואין לי סחרחורות טימפונומטריה תקינה. האם לדעתך זוהי ירידה בשמיעה כתוצאה משימוש יתר באוזניות? האם ניתן להחזיר את השמיעה לקדמותה או לפחות לעצור את הירידה? מה עושים? (כמובן שהולכת שוב לרופא אא"ג) שוב, חשוב לי לציין שאני לא מרגישה את הירידה בשמיעה בכלל!

לקריאה נוספת והעמקה
20/09/2016 | 18:48 | מאת: נעמה

שלום רב יתכן שמדובר בכאבים שהיו ממקור פרק הלסת. כשקר בחוץ או יש רוח מזגנים זה יכול לכאוב יותר. לא נשמע רלוונטי לירידה אבל צריך לבצע גם בדיקה הנקראת BERA בשל חוסר הסימטריה והירידה בתדרים הגבוהים. בברכה ד"ר טליה מרק

מנהל פורום מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס