קצת דואג

דיון מתוך פורום  מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס

29/04/2012 | 15:36 | מאת: בן 24

דק טליה מרק שלום רב הסיפור שלי בקצרה הוא סיפור על לחץ מתח חרדה ודכאון המודחקים במשך זמן רב (כמה שנים) ואני בן 24. לפניי חודשיים הייתי חשוף לרעש חזק במסיבה ואחריה היה לי צפצוף באוזן ימין בלילה..בבוקר (אחריי שנעלם הצפצוף) קמתי עם רעש (מעיין הדהוד חלש) בשתי האוזניים ועשיתי כמובן את הטעות של החיפוש האינטרנט..כל המצב שימש טריגר רציני ומאז (לראשונה בחיי) אני מטופל על ידי פסיכוטרפיסט ופסיכיאטר..ככה שגם אם ההדהוד הזה הוא טיניטוס וגם אם לא אני לא רואה בזה כעונש אלא דווקא כמתנה-לראשונה בחיי אני מודע למצבי ופונה לטיפול. הייתי כבר אצל רופא א.א.ג. וביצעתי בדיקת שמיעה שהראתה כי השמיעה תקינה ב-100 אחוז. המצב עכשיו הוא שכשאני פעיל במהלך היום הכל טוב ושקט אבל ברגע שאני בלילה במיטה בשקט (או סתם "מחפש" את הרעש במקום שקט) אז יש הדהוד-ואם אני מתרכז בו (דבר שאת תמיד ממליצה פה לא לעשות אבל קשה שלא לעשות) הוא מתגבר ונהיה ממש "מפחיד".. אז הנה אני חודשיים אחריי-סוףסוף מצליח להתרכז בחזרה בחיים שלי, מתנתק מה"שטויות הנוירוטיות" שכתובות באינטרנט ומהקשר הרגשי שלי והפחד שנוצר סביב זה-תוך הבנה שזה פסיכוסומטי ואני בכיוון הנכון (הטיפול הפסיכולוגי ונוגדי הדכאון/חרדה). אבל פה אני צריך את העזרה שלך עם 2 חיזוקים: 1-נכון שיש לי סיכוי ממש טוב ומבטיח שאם אני אחזור להתרכז בחיים שלי תוך פריקת כל העול הנפשי שהצטבר עם השנים הרעש פשוט יעלם? כי הרופא אא"ג אמר שהמערכת השמיעה שהזדעזעה וזה יכול לקחת כמה חודשים אז להרגע.. ואני מרגיש כאילו הכל החלים וזה פשוט אפקט פסיכוסומטי (סימפטום של חרדה שפשוט נוצר בשילוב של סטרס) 2-בלילה כשאני הולך לישון (ולפעמים באמצע היום דווקא במקומות שיש מספיק רעש רקע והדבר אינו מטריד) ואני שם מוסיקת גאז מרגיעה-אז לפניי שאני נרדם אני מרגיש את כל תעלות האוזניים-זה לא כואב..זה אפילו נעים ומרגיע-הייתכן שזה המח שמחפש את הרעש? או שמא אלה האוזניים עדיין משקמות את עצמן (חודשיים אחריי?) בקיצור-בא לי לשמוע שאין לי מה לדאוג יותר בקשר לזה וזאת תגובה טבעית גם בשלב הזה..(אגב לפעמים הן ממש נסתמות מזה) תודה מראש-מקווה שתרגיעי אותי קצת:)

לקריאה נוספת והעמקה
29/04/2012 | 22:46 | מאת: ד"ר טליה מרק

שלום רב 1. למוח יש יכולת להצניע ולאפס את הטיניטוס ברוב הזמנים, ולהפוך אותו לתופעה זניחה וחסרת משמעות בחיים. סמוך על המוח שלך. 2. סתם יש לך התעסקות יתר עם האוזניים ותחושתיות יתר... שחרר ותפסיק לחשוב על זה. 3. ואם בדיקות השמיעה תקינות אז אין מה לדאוג לנזק שנותר או אוזניים שמשקמות את עצמן.... בברכה ד"ר טליה מרק, מומחית ברפואת אף אוזן וגרון, טיפול בטינטון והיפראקוזיס, ויעוץ בנושאי שיקום שמיעה, מנהלת רפואית, אופקים איכות השמיעה, 03-5272477 www.tinnitus.co.il

30/04/2012 | 00:30 | מאת: בן 24

קודם כל תודה על התגובה אז את אומרת שתחושת האטימות בלילה זה תקין ? תוך כדיי שאני נהנה ממוסיקת גאז וזה לא מטריד אותי בכלל ואני לא חושב על זה אני מרגיש ממש את תעלות האוזניים עושות משהו (מתכווצות או אולי מתרחבות-לפעמים נסתמות) שוב-זה בכלל לא כואב. זה תקין?

מנהל פורום מכשירי שמיעה, טיניטוס והיפראקוזיס