לייזר להקטנת צילינדר אחרי IFIS בעקבות כשל חיוג מחדש

דיון מתוך פורום  הסרת משקפיים ושיפור הראייה

14/08/2017 | 11:24 | מאת: אלון

בשתי העיניים פלטו אייריס. עברתי ניתוחי ירוד בשניהם. אחרי הניתוח בשמאלית נוצר IFIS של 37 מעלות. חיוג מחדש לא הצליח [עדשת הטוריק נפלה בחציה מאחורי הקופסית האחורית]. נשאר צילינדר 4. כל עין כשלעצמה יכולה לראות רחוק טוב. משקפיים מצליחות 80% לפתור את בעיית מיקוד הראיה בגלל הפריזמות והזויות, לא נוח, צריך להתרגל. בעתיד אולי תשקל ויטרקטומיה. כרגע הוצע לבצע לייזר להקטנת הצילינדר. לדברי אופטמטריסט מומחה, ששיכנע את הרופא - זה עלול ליצור החרפה בפריזמות וכו', ולהחריף את בעיית מיקוד הראיה באמצעות המשקפיים. האם זה נכון או לא?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, הבעיה שתארת כולל קצת בלבול במושגים כמו למשל עניין ה- IFIS – IFIS הוא מצב שלא קשור לעדשה אלא לקשתית ולכן לא קשור למעלות. סיבוב של עדשה טורית הוא מצב שיכול לקרות והפתרונות הם או חיוג מחדש של העדשה (שלא צלח לדבריך), או הרכבת משקפיים או לייזר אקסימר. לדעתי מדובר בבעיה מאוד ספציפית שדורשת בדיקה והתייחסות לפי המצב בבדיקה ולכן אני לא ממליץ לחפש את הפתרון באשלות פורות. יש להיוועץ במומחה לרפואת עיניים העוסק בתחום הלייזר והקטרקט שיוכל לראות כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה ולהציע פתרונות אפשריים. בהצלחה, ד"ר אורי מלר.

18/08/2017 | 12:42 | מאת: אלון

ד"ר מלר, שלום תיאור המצב, מגיע לשאלה העיקרית:ב האם לייזר להקטנת הצילינדר יכול להשפיע או לא, על שינוי כל שהוא בפריזמות שישפיעו על תכנון העדשה במשקפיים. תודה

מנהלי פורום הסרת משקפיים ושיפור הראייה