לבעלי אינברסיה פרצנטרית בכרומוזום 9 - האם נצליח להכנס להיריון?

דיון מתוך פורום  הריון ולידה - הלל יפה

26/08/2019 | 11:24 | מאת: לולה

שלום, אנחנו זוג, מטופלים אצל רופא פרטי (טיפולי פוריות). לבעלי ספירת זרע נמוכה + ממצא גנטי (אינברסיה פריצנטרית בכרומוזום 9), לכאורה הבדיקה הגנטית "תקינה" וממצא זה נרשם כהערה בלבד, אבל ממחקר באינטרנט הבנתי שממצא זה מקושר לאי-פריון, וכמובן זה גם הוסבר על ידי הרופא שלנו. אנחנו לאחר סבב ראשון שכשל (כמה הפריות שלא שרדו שבוע), וכעת לקראת סבב שני. הרופא אמנם תומך בניסיונות שלנו, אבל מזכיר אופציה של תרומת זרע, לפי דעתו ממצא זה של אינברסיה פריצנטרית בכרומוזום 9, מעיד באופן כמעט ודאי על עקרות מוחלטת (הכרומוזמים לא יכולים להתחבר בצורה תקינה וזה מוביל להפלות חוזרות, או תינוקות עם מומים כאלה ואחרים) חקרתי באינטרנט (עד כמה שאפשר) קראתי מאמרים, ראיתי סרטונים, חיפשתי משהו שיתן תקווה. האם ייתכן שלא נוכל להביא ילדים משלנו לעולם (ללא תרומת זרע)? אני שבורה. אני מחפשת זוג שעל אף ממצא כזה כן הצליח להרות וללדת ילד בריא. עזרתכם, דעתכם, עצתכם, בבקשה!

לקריאה נוספת והעמקה
26/08/2019 | 11:26 | מאת: לולה

*אינברסיה פריצנטרית (כולל הצנטרום)

אני מציעה שאם לא עברת עד כה תפני ליועץ גנטי שישפוך אור על סיכוייך. להבנתי זה לא אמור למנוע ממך הריון. ואם כן הרי שלא היו מנסים כלל. אני מציעה שתבצעי ייעוץ גנטי סדור.

26/08/2019 | 18:56 | מאת: לולה

הסיבה שמנסים היא כי זו לא ודאות של 100% שאי אפשר, ולכן מן הסתם, לא נפסול את האפשרות על הסף. אני כן מחפשת זוג, הורים לילד בריא, שעל אף שלאחד מהם יש אינברסיה - הצליחו להביא ילד לעולם.... האם ייעוץ גנטי ילמד אותי יותר מאשר מה שכבר הספקתי לקרוא וללמוד באופן עצמאי? (חחח כמעט תיאר בגנטיקה עם כל המאמרים האקדמיים, שאגב, אף אחד מהם לא עונה באופן ברור על השאלה הפשוטה הזו...)

מנהלי פורום הריון ולידה - הלל יפה