פתולוגיית שליה ועיכוב צמיחה תוך רחמי

דיון מתוך פורום  הריון ולידה - הלל יפה

19/07/2018 | 13:36 | מאת: איילה

שלום, לאחר לידת תינוק IUGR (למרות טיפול בקלקסן 60 מג - הומוזיגוטית לפרותרומבין) בפתולוגיית שליה אבחנה תקינה אך בתוכן נרשם congested vessels in the fetal surface, and the maternal surface is compact. האם יש משמעות לנ"ל ומה הסיבה לכך? אלו עוד בירורים יש צורך לעשות אם בכלל? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

אם אין עדות לטרומבים בכל"ד האמהיים אזי כנראה מינון הקלקסן מספק ואין בהכרח קשר לטרומבופיליה שלך. לא תמיד נמצאת הסיבה ל IUGR. צריך להבין עד כמה חמור, האם היו סיבות אחרות אפשריות - גנטיות? האם הילד בריא? וירוסים בהריון? השרשה לא תקינה. הפתולגיה ששלחת אינה מלאה. ובכלל למה בדקו לך קרישיות יתר? האם יש רקע נוסף? האם היו אירועים אחרים המצדיקים מינון גבוה יורת להבא. יש שאלות לא פתורות באינפורמציה ששלחת . את מוזמנת לעדכן

20/07/2018 | 14:24 | מאת: איילה

תודה על ההתייחסות, נולד IUGR אחוזון 5 (אושפזתי ולידה הוקדמה לשבוע 37+1, משום שהערכת משקל אחרונה הייתה זהה לקודמת - כמעט 2 ק"ג. לבסוף נולד 2.295ק"ג). צ'יפ גנטי וקריוטיפ היו תקינים, הציעו ריצוף אקסומי (גם משום שיש לו chordee והיפוספדיאס קלים) אך לא הספקנו לבצע. לא היו וירוסים בהריון. הייתה המטומה בתחילת ההריון שנספגה. מצ"ב הפתולוגיה. תודה רבה לך.

20/07/2018 | 14:31 | מאת: איילה

למקרה שהקובץ לא עלה - Placenta: - Mature third trimester placenta with normal appearing villi. - Unremarkable fetal membranes. - Umbilical cord with 3 vessels B18-14565/1:אבחנה T88100 MOO100 כרגע הוא עלה יפה במשקל. בכל זאת האם יש חשש שהבעיה היא אצלו וכדאי לבדוק משהו בשלב זה או פשוט לעקוב התפתחותית? תודה רבה.

אני לא רואה משהו חריג בפתולוגיה. לא תמיד נדע את ההסבר להפרעת בגדילה. אני מציעה שכדי שתוכלי לשאול עוד שאלות ולהערך להריון הבא תבואי למרפאות ייעוץ טרום הריון. שם תוכלי לעבור על כל הנתונים לשאול ולקבל הנחיות להריון הבא. בהצלחה!

מנהלי פורום הריון ולידה - הלל יפה