קיסרי מבחירה- חשש וחרטה

דיון מתוך פורום  הריון ולידה - הלל יפה

08/09/2017 | 23:01 | מאת: מאי

שלום רב, .אני בת 35. לפני כשבועיים ילדתי בניתוח קיסרי מבחירה. מאז ומעולם פחדתי מלידה רגילה ולפני הלידה פחדתי ממה שיקרה לרצפת האגן ובכלל מהצירים הקשים. אני מניחה שגם כל סיפורי הלידה ששמעתי השפיעו עלי וגרמו לי לפחד. כך גיבשתי את ההחלטה ללדת בלידה קיסרית. עכשיו, אחרי הלידה, אני פתאום מתחרטת. אומנם הלידה אכן הייתה טובה עבורי אבל ההחלמה מאוד קשה. אני מרגישה שאיבדתי שליטה על גופי, חשה כאבים חזקים ולא יודעת מתי באמת אצליח להתאושש. לפתע אני מבינה שיש צלקת לא רק חיצונית אלא פנימית,,אני פוחדת שיהיו בעיות בהריון הבא, פוחדת מחוסר פוריות... פוחדת מאוד מהנזקים שיכולים להיות. מבינה שאולי עשיתי טעות.... אין לי ממש שאלה... מניחה שרק רציתי לשתף בתחושות... תודה

לקריאה נוספת והעמקה
10/09/2017 | 08:28 | מאת: מילי

שלום מאי, קודם כל מזל טוב! מבינה אותך... משתתפת ברגשותיך... שתהיה לך החלמה קלה ומהירה! אני ילדתי 2 ילדים, הראשון בלידה רגילה, והשני בניתוח קיסרי, ויש לי כמה דברים לומר לך: לגבי תחושותיך הפיזיות הקשות: אכן ההחלמה מהניתוח היא לא קלה, מצד שני את לא יודעת איך היתה עוברת עליך לידה נרתיקית ואיך היית מרגישה לאחריה... הלידה הראשונה שלי, שהייתה רגילה, הייתה קשה יותר מהלידה השניה בניתוח, גם אם ניקח בחשבון את ההחלמה מהניתוח. בכל מקרה הניתוח כבר נעשה ואין מה לעשות עכשיו. לגבי ההחלמה מבחינה חיצונית: הצלקת שלי כמעט נעלמה. אני צריכה לחפש אותה... לא אצל כולן זה ככה, אבל יש סיכוי. לגבי פוריות בעתיד: אני נכנסתי לא מזמן להריוני השלישי :-) בלי בעיות מיוחדות. מכירה עוד נשים עם קיסרי בעברן שהמשיכו להרות וללדת לאחר מכן. פגיעה בפוריות לאחר קיסרי- היא נדירה. לגבי ההריון הבא: מכיוון שעכשיו זה רלוונטי בשבילי :-) אז אני חוקרת את הנושא, והבנתי שאמנם יש עליה בסיכונים בהריון לאחר קיסרי לעומת הריון אחר, אבל העליה המשמעותית היא לאחר 2 ניתוחים ויותר. לאחר קיסרי אחד ההריון הבא אינו נחשב הריון בסיכון. (אם כי מצריך מעקב אחר פרמטרים נוספים שאינם נבדקים בהריון רגיל: נעיצות שליה, עובי הצלקת וכו'). גם סיבוכים לאחר קיסרי (כמו הידבקויות) שכיחים יותר לאחר 2 ניתוחים ויותר. לגבי הלידה הבאה: בהנחה שהניתוח שלך בוצע בחתך רוחבי נמוך, ככל הנראה לא תהיה לך בעיה ללדת לידה נרתיקית בפעם הבאה. ברור שהכי טבעי ובריא לך ולתינוק היא לידה רגילה, אבל עדיין ניתוח קיסרי הוא נפוץ מאד ומליוני נשים בעולם עוברות אותו בלי בעיות וסיבוכים. משהו חכם שאמרו לי לאחר הלידה הקיסרית- שלא רציתי אותה וביאסה אותי... כל 9 החודשים של ההריון והלידה הם למטרה אחת: אמא בריאה ותינוק בריא. העיקר שאת זה יש... לא נראה לי שיש סיבה לאכול את הלב עכשיו. העיקר תרגישי טוב ותהני מהתינוק החדש. שיהיה לך החלמה קלה ותתאוששי בקלות!

10/09/2017 | 16:32 | מאת: מאי

תודה רבה על תגובתך... עודדת אותי מאוד!

הי מאי השבועות הראשונים אחרי לידה הם מלאי תחושות קשות ממילא. הכל כואב, ההורמונים משתוללים. תני מקוןם לכל התחושות . עם חלוף הזמן תדעי יותר טוב איפה את עומדת. ואם התחושות ממשיכות כדאי לשתף את הרופא שלך כי לעיתים ה"בלוז" אחרי לידה יכול להחמיר. לעניין הרפואי - אף על פי שמוקדם מאוד להתייחס - אכן כל אחת מצלקת שונה את העור ועם הזמן תביני שזה ממש לא ביג דיל גם אם נותרת צלקת. לעניין השליטה - אל תשכחי שגם בלידה נרתיקית לעיתים יש תחושה כזו, מכאן מגיע עיקר החרדה הקשורה ללידות. ובכלל אין לדעת איך היתה נגמרת הלידה. ללידה הבאה - יש סיכוי של 70% ללדת לידה נרתיקית ויכול להגיע להרבה יותר מזה - תלוי בנסיבות בהן תתחיל הלידה. קיים סיכון אך יודעים להתמודד איתו היטב. דיה לצרה בשעתה. תעברי את התקופה הראשונה הקשה מאוד אחרי לידה ואחכ נגיע להמשך בהצלחה!

10/09/2017 | 16:32 | מאת: מאי

תודה רבה על תשובתך!

מנהלי פורום הריון ולידה - הלל יפה