בדיקת אולטרסאונד טרנס רקטאלית TRUS
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
צהריים טובים, אבי בן 60 ,ביצע באוקטובר בדיקת PSA והתוצאה הייתה 6.19 , נשלח לאורולוג , האורולוג בדק ומסר שלא מרגיש משהו חשוד , יכול להיות שיש דלקת, נתן לו אנטיביוטיקה וכשסיים נשלח לבצע שוב את הבדיקת דם , התוצאה הייתה זהה. יש לציין שביצע את הבדיקה לפני כשלוש שנים והתשובה הייתה 3 + . הרופא שלח אותו לעשות אולטרסאונד וביופסיה. אמי קבעה לו תור, וביום שיש האחרון 30.11.2007 ביצע את הביופסיה והאולטרסאונד. להל"ן מה שנמסר לו לאחר בדיקת האולטרסאונד : בדיקה רקטאלית נפח 60 סמ"ק , נוקשות לא , סימטרית כן , גבולות ערמונית שמורים , ערמונית מובילית כן , גוש לא נמוש . בדיקת TRUS נפח 65.1 סמ"ק , אורך 5.6 ס"מ , גובה 4.8 ס"מ , רוחב 4.7 ס"מ , גבול חיצוני שמור , PZ אזור היפואקוגני מימין midprostat שאר המרקם הומוגני , TZ אונה מדיאנית חללים צ'יסטים דו צדדי מרקם הטרוגני . גבול בין TZ ל PZ שמור. בלוטת זרע נורמלי , שלפוחית שתן אין שארית שתן , ביופסיות נלקחו 10. היום אמי התקשרה לברר עם יש תוצאות , עדיין אין . אשמח אם תוכל לעזור לנו ולומר לנו מה אומרות תוצאות ה TRUS עד שנקבל את תשובת הביופסיה . שיהיה חג שמח
לרוני שלום אני נקווה שבינתיים קיבלתם את תשובת הביופסיה . ה- TRUS הוא רק אמצעי להגיע לביופסיה , כך שלא הייתי בונה על מה שכתוב בו. הייתי מעדיף שתכתוב לי את התשובה המדוייקת של הביופסיה. ד"ר אראלי