קפיצה psa
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בן 78, לאחר כריתת קיבה (שלב la,ללא טיפול מונע).קפיצה ב-psa מ- 2.89 ל- 17.1 תוך 8 חודשים.סובל כבר שנים מערמונית מוגדלת המרימה את בסיס השלפוחית.בעבר psa הגיע ל-10 אך ביופסיה שלילית.אורולוגית טענה כי הקפיצה לא הגיונית ולמרות שלא חש תסמינים של דלקת החליטה לרשום אנטיביוטיקה לשבוע.אונקולוג בבדיקה שגרתית ניאות לבצע בדיקה רקטלית מה שהאורולוגית לא הסכימה כי אין טעם לטענתה.כתב כי לא מישש איזור נוקשה בבדיקה הרקטלית.לאחרונה עקב סחרחורות ואבחון אורתוסטטיזם הוחלט לקחת פחות קסטרל.לא מתלוננת על בעיות מיוחדות עקב כך, רק כי יוצא לו ללכת לתת שתן לעיתים תכופות יותר.שאר בדיקות הדם תקינות פחות או יותר לגילו.אנא דעתך בנושא.
ליאת, שיקח אנטיביוטיקה ל3 שבועות (ציפרוגיס לדוגמא) ולאחר מכן שיעשה בדיקה חוזרת, אם עדיין PSA גבוה שיבצע ביופסיה בברכה דר ברגר