בדיקות PSA
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד''ר ברגר. ב 02.2009 עברתי ניתוח RADICAL PROSTATECTOMY עם GLEASON 6 -3+3 תוצאות פטלוגיה היו תקינות.אני מבצע בדיקות PSA כל 6 חודשים והן משתנות בין 0.01-0.02 בדיקה ב03.2013 היתה 0.02 בדיקה של היום ,8.09.2013 - 0.11 מה אני צריך לעשות לאור המצב הנ''ל ?משנת2011 לא ביצעתי בדיקה רקטאלית , US. כמו כן אף פעם לו עשיתי בדיקת טסטוסטרון. בכבוד רב ובתודה אבנר
אבנר שלום, הרושם שלי שמדובר במה שנקרא "כשלון ביוכימי" זהו מצב של עלית PSA ומהווה אינדיקציה להשנות מחלה. בד"כ צריך לשקול ברצינות הקרנות למיטת הערמונית כדי להביא לריפוי מלא בסבירות של 50-60 אחוזים. יחד עם זאת אין צורך למהר וחשוב לוודא לפני שפועלים מספר דברים כולל אם יש או אין דליפת שתן, יכולת קיום יחסי מין וכיו"ב. בכל מקרה אני ממליץ יעוץ מסודר של אונקולוג מומחה בתחום בברכה דר ברגר