ניתוח או הקרנות
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ד"ר ברגר לאבי (בן 62) התגלה גוש ממאיר בערמונית ...gleason=4+4 psa= 19 אבי התייעץ עם אורולוג שהמליץ על ניתוח ועם אונקולוג שהמליץ על הקרנות. האם אפשר לשמוע את דעתך ומה הסיבה שכדאי לבחור כך או אחרת?
אורן שלום רב, מתוך הנחה שבבדיקות הדמיה לא נמצאה מחלה מפושטת, מדובר במחלה מקומית בסיכון גבוה להתפשטות. במצב זה ההמלצה הראשונית שלי זה קרינה + טיפול הורמונאלי לשנתיים לפחות. חשוב שהקרינה תתבצע לאחר התחלת הטיפול ההורמונאלי. אם אתם עדיין רוצים לשקול ניתוח, הייתי ממליץלבצע קודם MRI טרנסרקטלי לשלול התפשטות אפשרית של המחלה מעבר לתחומי הערמונית. בברכה דר ברגר