ממצא אחרי ביופסיה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בעקבות עליה ב p.s.a. האחרונה היתה 2.39 עברתי ביופסיה בערמונית. בתשובה נמצא Adenocarcinoma Gleason 6 בשני גלילים מאפקס שמאל ב -33% מגליל אחד וב -19% מהגליל השני. בנוסף בגליל אחד מאמצע ימין נמצא ASAP. האם תוכל להסביר לי במה מדובר ומה צריך לעשות. תודה מראש אליהו
אליהו שלום, אתה אובחנת עם ממאירות בערמונית קרוב לוודאי בסיכון נמוך להתפשטות. זאת עקב PSA נמוך (פחות מ10) דרגה נמוכה (גליסון 6) וקרוב לוודאי, נפח נמוך של מחלה. במצב זה, קיימות מספר אפשרויות: במקרה ואתה בן אדם מבוגר מעבר לגיל 70 או/ו עם מחלות רקע אז בהחלט ניתן לשקול מעקב בלבד ללא טיפול. במידה ואתה צעיר יותר בריא ומתפקד, להערכתי יש מקום לטיפול שאמור לרפא אותך. הטיפולים המרפאים הינם ניתוח כריתה רדיקלית של הערמונית, הקרנות חיצוניות או פנימיות לערמונית. לכל צורת טיפול יש סיכוי די דומה להשגת ריפוי. לכל טיפול יש תופעות לוואי שונות. בכל מקרה, עליך להגיע לאונקולוג מומחה בתחום שיסביר לך ויעזור לך לקבל החלטה