לחץ דם גבוה

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

18/02/2010 | 09:47 | מאת: יהודית

אילן שלום. מה ניתן לעשות על מנת לטפל בלחץ דם גבוה? האם יש מאכלים מסויימים או אפילו תוספי מזון שיכולים לסייע?

לקריאה נוספת והעמקה

יהודית שלום רב, ניתן בהחלט לשמור על ערכי לחץ דם קבועים לאורך כל החודש על ידי שילוב של תזונה מותאמת אישית ופורמולות ייחודיות של צמחי מרפא. יש לבצע איבחון של מערכות הגוף השונות ולבדוק היכן טמון הגורם ללחץ הדם הגבוה, אך את זאת לא ניתן לעשות דרך האינטרנט אלא יש לבצע בקליניקה בכדי לדעת במדוייק מהיכן נובעת הבעיה ועל ידי כך ניתן להתאים צמחי מרפא כדי לאפשר חיים בריאים ואיכותיים לאורך זמן רב. להלן מספר טיפים לחיים בריאים ולשמירה על לחץ דם מאוזן: על המעשנים להפסיק לעשן. על האנשים הסובלים ממשקל יתר, לרדת במשקל. הצורכים אלכוהול - יקטינו או יפסיקו לחלוטין את הצריכה. "חובבי מלוח" יקטינו את צרכת המלח הכוללת שלהם ל- 6 גרם ליום או פחות. "חובבי ארוחות שמנות" יעברו לדיאטה נטולת שומן כדי להוריד רמת הכולסטרול בדם. השתדלו לאכול יותר פירות וירקות . יש להוציא מהתפריט קפה, קולה ותה רגיל ולעבור לתה צמחים. כדאי להוסיף ויטמינים C, E ושמון דגים. צריכת שום לאורך זמן מועילה לבריאות כלי הדם. יש לבצע פעילות גופנית יומית סבירה וסדירה. מומלצים הליכה, רכיבה על אופניים ושחיה. מומלץ ללמוד טכניקת הרפיה. צמח ג'ינקו בלובה מועיל לבריאות כלי דם במוח. ניתן לטפל בצמחים סיניים ברוב מחלות הקשורות לדם וכלי הדם: צמח מרפא סיני בשם Salvia ידוע כמחדש זרימת הדם. צמח Poligalaמוריד רמת הכולסטרול בדם. צמחים גכון: זקן תירס, עלי זית, דבקון לבן וזנב סוס מבייעים רבות בשמירה על לחץ הדם מאוזן. שבת נהדרת, אילן ללבניקוב, רוקח ונטורופט מומחה, מנהל המרכז לרוקחות אלטרנטיבית - ר"ג.

21/02/2010 | 09:27 | מאת: שולה

יהודית שלום, לדעתי הכי מומלץ זה ללכת לנטורופת לאיבחון אישי והרכבת תפריט מתאים הכולל תוספים וויטמינים במקרה הצורך. ללא קשר, כדאי לך לברר (וראיתי שכבר דיברו על זה בפורום) על תוסף שנקרא Q10, אשר יכול לסייע בהורדת לחץ דם גבוה.

שולה שלום רב, אני מסכים מאוד עם מה שכתבת ואני ממליץ לכל מי שנוטל תרופות כמו גם למי שנוטל צמחי מרפא באופן עצמאי וללא פיקוח של מטפל, לבקש יעוץ נטורופטי בקליניקה, כיוון שיש מטופלים מסוימים שאסור להם לשלב צמחי מרפא או תוספים מסוימים בטיפול ולכן חשוב ביותר להתייעץ עם הנטורופט המומחה לפני שמתחילים בטיפול, גם של צמחי מרפא. לדוגמא, למי שנוטל אספירין ו/או מדללי דם לא מומלץ לשלב את האנזים קו Q-10 ו/או ג'ינקו בילובה וצמחי נוספים בטיפול אלא בהשגחה של מטפל נטורופט המומחה לכך, כיוון שיש אינטראקציה ביניהם. אשמח לעמוד לרשותך בכל שאלה נוספת ויעוץ, שבוע טוב ובריא, דר. אילן ללבניקוב, רוקח ונטורופט מומחה, מנהל המרכז לרוקחות אלטרנטיבית - ר"ג.

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה