מחלת avn במפרק ירך ימין

דיון מתוך פורום  החלפות מפרקים

17/09/2018 | 16:54 | מאת: חגית

שלום דר, אני בת 46. לפני חצי שנה התגלה אצלי avn כתוצאה מנטילת סטרואידים .אני ממתהלכת עם קביים מאז. ויש לי כאבים. לאחרונה בצעתי mri שני של מפרק ירך ימין ולהלן התוצאות: איזור של קו לינארי תת קורטירלי העליון והמדיאלי של ראש הפמור המתאים לavn ידוע. כעת הפחתה ניכרת בכמות הבצקת בעצם אשר הייתה בבדיקה הקודמת. עדיין בצקת קלה בצמוד לאיזור ה avn. איזור המושפע לא גדל בהשוואה לבדיקה הקודמת. ישנו תמט מינימלי של הקורטקס בראש הפמור. בהחמרה קלה מבדיקה קודמת מבחינה זו. נוזל חופשי מוגבר במפרק הירך ללא שינוי. ללא עדות לגוף חופשי. ללא בצקת עצם או נוסל מוגבר במפרק הירך משמאל. ללא בצקת עצם בשאר חלקי האגן. השרירים והגידים בהיקף מפרקי הירכיים תקינים. לסיכום: avn ידוע בראש הפמור מימין, ללא שינוי במימדי הנגע . הפחתה ניכרת בבצקת אשר הייתה בבדיקה הקודמת. האם עליי לעשות ניתוח החלפת ירך או שעדין קיימים טיפולים נוספים משמרים או אחרים. אני בחופשת מחלה 6 חודשים ואובדת עצות. מה עליי לעשות לדעתך? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, האם את עדיין כאובה? את מסוגלת ללכת ללא קביים?

17/09/2018 | 17:26 | מאת: חגית

אני מסוגלת ללכת ללא קביים אבל לא למרחקים גדולים.. וגם אני צולעת .. יש טיפה שיפור אבל עדיין יש כאבים. השאלה אם אלך ללא קביים ..ראש הפמור יקרוס לא?

מחקרים רבים הראו שאין הבדל בין אם דורכים או לא בקריסה של הראש. לכן בשנים האחרונות איני ממליץ על העדר דריכה עם האבחון. התהליך אצלך נעצר לפי תשובת ה-MRI, בשלב זה מומלץ להתחיל פיזיותרפיה לחיזוק שרירים ושיפור יכולת ההליכה. באם למרות שיקום של מספר חודשים הכאבים ממשיכים ומגבילים אז צריך לחשוב על החלפת מפרק. אך אם מרגישים טוב והכאבים נעלמים כפי שקורה ברובם של המקרים אז ממשיכים בחיים באופן רגיל. בהצלחה.

17/09/2018 | 18:52 | מאת: חגית

תודה דר נביל גרייב. אני כל כך מודאגת מהמצב... ולא רוצה לעשות ניתוח החלפת פרק ירך.. אתה ממליץ גם על הידרותרפיה?

מנהל פורום החלפות מפרקים