תזונה בקרוהן
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
24/01/2014 | 18:07 | מאת: שגיא
שלום ד"ר רז. בן 40 אובחנתי לפני שנתיים כסובל מקרוהן במעי הדק. אני רוב הזמן בלי תרופות ומקפיד מאוד על תזונה. משקל יציב בחודשיים האחרונים. יש לי גם מעי רגיש במקביל. אוכל כל יום 10 פרוסות לחם רגיל, עוף מהמרק, ביצה קשה, סלט חסה, 2 מלפפונים, קצת טחינה וגזר מהמרק. זהו. א. האם מותר לאכול חצי אבוקדו ולמרוח אותו על הלחם? או שיש שם יותר מדי סיבים וזה מסוכן ועלול לגרום לסתימה? ב. אני לא יכול לאכול לחם מלא ואורז מלא וכו' זה גורם לי להרבה גזים ורגישות בבטן. לכן אוכל רק לחם רגיל ואורז רגיל ומתוך 1500 קלוריות שאני אוכל ביום , כ 900 זה מלחם רגיל... האם יש איזה שהוא מאכל שיש בו הרבה ויטמינים מקבוצת B שיכול להחליף לי את התועלת של לחם מלא? ג. הפסקתי לאכול בכלל קורנפלקס כי בכולם יש הרבה סיבים וחיטה מלאה וכו'. האם יש איזה שהוא קורנפלקס שחולי קרוהן כן יכולים לאכול??? ד. האם מותר לאכול גזר אחד כל בוקר או שגם גזר מסוכן ויכול לגרום לסתימה? תודה רבה על עזרתך
לקריאה נוספת והעמקה
26/01/2014 | 15:55 | מאת: ד"ר אולגה רז
בתור חולה קרוהן, כדאי לך מאוד לקבל הנחיות תזונתיות תקופתיות מדיאטנית שמתמחה במחלות אלה. אם לחם רגיל, מבחינתך הוא בסדר, אם זה לחם לבן אז כדאי לקנות לחם אחיד ולנסות או חלה קלה ולנסות אורז בסמטי לבן ופסטה מקמח דורום מתאימים לך מאוד ירקות מבושלים כמו גזר, דלעת, דלוקרית, קישואים ואולי סלק, מותרים בדר"כ ומכילים ויטמינים ומינרלים. בנוסף לעוץ מכובס, אתה יכול לאכול עוף בגריל ובכל צורה אחרת, רק בלי שומן וגם הודו וגם דגים. אבוקדו מותר לאכול מאחר ומחלות מעיים יכולות להשפיע על כמה וכמה תופעות בגוף, כולל חוסרים, בעיקר בברזל, B12 - כדאי לעשות בדיקות בהתאם: ברזל, פריטין B12, חומצה פולית, ויטמיןן D ולקחת תוספי תזונה במקרה הצורך כל המידע שמסרתי לך הוא כללי וכדי לקבל תוכנית תזונתית ספציפית , כדאי לפנות לדיאטנית