פירות וירקות

דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה

19/08/2013 | 21:18 | מאת: טליה

שלום רב, אני בת 25 , כבר 5 שנים לא אכלתי פירות ולא אכלתי ירקות. רציתי לשאול אם זה יכול לגרום לי לנזקים? האם אפשר לחלות במחלות בגלל זה..? האם נגרם לי נזק בלתי הפיך? אני מאוד פוחדת שנגרם לי נזק בלתי הפיך. תודה מראש, טליה

לקריאה נוספת והעמקה
22/08/2013 | 15:13 | מאת: ד"ר אולגה רז

אנשים שלא אוכלים ירקות ופירות, החוסרים העיקריים שיכולים להופיע הם מחסור בויטמין C, בטה קרוטן, אולי כמות בלתי מספקת של אשלגן. אם את מתכוונת להמשיך לא לאכול דברים אלה אז כדאי ליטול מולטי ויטמינים הכי פשוטים שיש (קופ"ח, צנטרום וכו'). ובעצם תתגברי על החוסרים האלה. מה שיש בפירות וירקות ואין בשום מקום אחר זה פיטו כימיקלים ולא שאי אכילה שלהם עושה נזק לגוף אלא היא לא נותנת לגוף את אותן ההגנות לפני מחלות שניתן לקבל מאכילת פירות וירקות. לגבי הפחד שלך, חבל לפחד הרי את לא אוכלת פירות וירקות וממשיכה לא לאכול אותם. אז אם את מרגישה טוב ואין דימום מהחניכיים ואת לא עייפה מידי ואין לך תופעות אחרות אז כניראה שלא קרה שום דבר. עכשיו תחשבי על העתיד - או שאת מתחילה ליטול ויטמינים או שאת מתחילה לאכול ירקות ופירות.

25/08/2013 | 23:14 | מאת: דניאלה

כמו שאולגה הציעה שתשלימי את החסר בפורמלות/תוספי מזון (ישנם תוספים שמכילים קומפלקס של ויטמנים ומינרלים כמו קלמדין של סופהרב שיכולים להתאים להשלמת החסר). אבל האם עשית בדיקות דם? האם נמצא מחסור? האם את לא חשה בטוב? האם ניסית לאכול ירקות ופירות בצורה שונה - פשטידות, קציצות, רסקים וכדומה? ממליצה שלאחר שתעשי בדיקות דם, תתייעצי עם נטורופת/דיאטן שיתאים לך תזונה אופטמילית בהתאם לצרכים שלך + תוספים בהתאם לצורך.

מנהל פורום דיאטה, תזונה והשמנה