שאלה לגבי תזונה נכונה לפעילות מואצת
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
02/01/2011 | 03:16 | מאת: אליה
שלום לצוות נכבד! אני אשמח אם תעשו לי קצת סדר בלאגן שלי. קראתי במאמרי תזונה על תאי השומן שהם מתפרקים רק בנוכחות פחממות בגוף ושלפני הפעילות חשוב לאכול כמות מספקת של פחממות, וגם קראתי שככול שיש יותר כושר למתאמן כך נשרף יותר שומן כתוצאה מכמות גדולה של חמצן בגוף. אני בת 30 אחרי 2 לידות, החלטתי קצת לחזור לכושר והתחלתי בדיאטת פחממות ומתמידה באורך חיים ספורטיבי: עושה פעילות אירובית כל יום על אליפטיקל בין 35-60 דקות ריצה של 10 עד 18 קילומטר. רזיתי כ-6 קילו וגם בהיקפים וכיום אני שוקלת משקל תקין (57 קג' לגובה 171). הדיאטה שלי: לא אוכלת בכלל לפני הפעילות הגופנית ואחר כך אוכלת כפעמיים-שלוש ביום ומפרידה בין פחממות לחלבונים. הדיאטה הזאת בשילוב הכושר עשתה לי טוב והגעתי לתוצאות ואני לא מרגישה שאיבדתי במסת השריר אלא להפך התחזקתי גם מבחינת השרירים בבטן ורגליים. אבל כן חשוב לי לשרוף שומן. האם מה שעשיתי הוא לא תקין ואני לא שורפת שומן? אז איך ניתן להסביר את ההרזייה? על איזו כמות פחממות מומלץ לפני פעילות אירובית? אני לא יכולה לוותר על ארוחת צהריים וערב ודווקא וויתור על ארוחת בוקר לא עושה לי בעיות ולאני לא נלחמת בעצמי, כל התהליך הזה לא קל כל כך ואני לא רוצה להכניס קאלוריות מיותרות במקום שא שאני בכיף יכולה לא לאכול (בבוקר) האם זה ממש נורא שאני לא אוכלת לפני הכושר? ואם אוכל משהו (באיזו כמות?) האם זה מבטיח לי תוצאות טובות יותר? אני שואלת לא כדי לרדת עוד במשקל אלא כדי להמשיך ולשמור. במצב שלי אם אני רק ארפה קצת מעצמי אני ישר אעלה הכל חזרה, חשוב לי להמשיך באורח חיים בריא ולהיות בכושר טוב כי זה עושה לי מצויין. תודה על התשובה וסליחה על האורך...
לקריאה נוספת והעמקה
02/01/2011 | 18:30 | מאת: רקפת מרקוס
שלום אליה קודם כל כל הכבוד על ההצלחה בדיאטה! עכשיו באמת כפי שציינת, החלק העיקרי והקשה זה לשמור על הירידה ועל ההישג עד כה. ההרזיה שלך ככל הנראה נבעה מתזונה נכונה והגבלה בכמות המזון הנאכל, פלוס הפעילות הגופנית. אני מניחה שבנית שריר תוך כדי צמצום מאגרי השומן בגופך. לגבי פעילות גופנית, מומלץ לספק פחמימה פשוטה כחצי שעה לפני האימון בכמות קטנה כמו למשל פרי טרי- בננה, תפוח או פרי יבש כמו תמר שיכול להתאים גם כן.כך את למעשה מספקת לגוף אנרגיה זמינה לפעילות שיכולה לשפר את איכות האימון שלך. אני לא ממליצה לוותר על ארוחת בוקר. זוהי הארוחה החשובה ביותר ביום והיא מאפשרת לגוף להתאושש אחרי צום ממושך של שנת הלילה. מחקרים הראו שאנשים שמוותרים על ארוחת בוקר, אוכלים יותר במהלך שעות הצהריים והלילה, ולכן הארוחה היא חיונית ולא מהווה "קלוריות מיותרות". ארוחת בוקר לדוגמה- 3 כפות קורנפלקס ללא סוכר עם יוגורט דל שומן או כריך מלחם מלא וגבינה. חשוב לשמור על איזון של 3 ארוחות עיקריות, עם 2-3 ארוחות ביניים קלות של פרות, או מעדנים דלי קלוריות לפי העדפותייך. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880