עשב חיטה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
12/12/2009 | 14:38 | מאת: אורינה
שמעתי רבות על עשב חיטה ולהלן שאלות: 1- מהם יתרונותיו וחסרונותיו הבריאותיים 2- איפה קונים 3- אייך אוכלים? בלי בישול, עם בישול... 4- אייך סוחטים ואם אין באפשרותי לסחוט אז אייך לאכול אותו כדי להנות מיתרונותיו התזונתיים 5- כמה קלורעיות יש ב- 100 גר' או שזה דיאטטי תודה מראש
לקריאה נוספת והעמקה
13/12/2009 | 11:06 | מאת: עדי מילר
שלום אורינה עשב החיטה נוצר מהנבטה של זרעי חיטה וצמיחתם לגובה 10-15 ס"מ 1.יתרונותיו: עשב החיטה מכיל שפע ויטמינים, מינרלים, סיבים, נוגדי חמצון (פלבנואידים, קרט - נואידים ועוד) ואת כל חומצות האמינו שחיוניות לגוף (אבני הבניין ליצירת חלבון). מסגולותיו הרפואיות- טיפול במצלצולים באוזניים, עששת, תולעי מעיים, פריחות עור ופטריות, שלשולים, חוסר תיאבון, יתר לחץ דם, טחורים, אנמיה, מיגרנות, נדודי שינה, דלקות גרון, הצטננות, עצירות, דלקות מפרקים ודלקות במעי, ועד שיפור ראייה, הסדרת מחזור חודשי, שיפור זיכרון, שיפור תפקוד המערכת החיסונית, איזון הורמונלי ועוד...(עלי לציין שכל הסגולות שמייחסים לו מקורן בתצפיות שנעשו ואין לכך ביסוס ממחקר מדעי) חסרונותיו: חסימות מעיים במקרים בהם אוכלים כמויות גדולות של עשב החיטה, מאחר וכמות הסיבים מאוד גדולה, ומכאן שאכילת העשב עצמו לא מומלצת. 2.אפשר להשיג היום בחלק נרחב מבתי הטבע. 3.צורת השימוש הנפוצה ביותר היא שתייה יומיומית של רבע כוס מיץ סחוט של עשב החיטה כפי שציינתי אכילת העשב עצמו לא מומלצת. 4.הסחיטה נעשית באמצעות מסחטה מיוחדת. 5.כפית מיץ עשב חיטה מכילה כ- 13 קק"ל. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי