תזונה לאחר אימון
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
15/11/2009 | 11:11 | מאת: ל
אני בד"כ מתאמנת בבוקר ומיד אחריהאימון אוכלת יוגורט ביו 1.5% שומן ותפוח ירוק גדול. האם זה מספיק לארוחת בוקר? חשוב לציין שהאימון שלי הוא קצת עם משקולות ומיד לאחר מכן 40 דק' אירובי (קרוס או הליכון) אני לפעמים אוכלת גם קצת חסה. בסביבות 11 אני כבר רעבה אבל אני משתדלת לחכות לארוחת הצהריים של 13:00. כמו כן, 2 שאלות נוספות: 1. האם יש הבדל בתזונה לאחר אימון בוקר לעומת לאחר אימון בשעות הערב? 2. האם צריך להיות הבדל בתזונה לאחר אימון אירובי לעומת לאחר אימון אנאירובי+אירובי? תודה שובוע טוב!
לקריאה נוספת והעמקה
15/11/2009 | 12:51 | מאת: עדי מילר
שלום המטרהלאחר אימון הינה לאפשר בנייה חוזרת של השריר שנהרס בזמן הפעילות בצורה הטובה ביותר. בנייה מרבית של השריר לאחר האימון תסייע בפיתוח אחוז השרירים בגוף, הורדת אחוז השומן ושיפור הכושר הגופני בהשפעת האימון.ולכן, מומלץ לאכול: שילוב של מזונות מקבוצת החלבונים, הדרושים כאבני הבניין לבניית השרירים, עם מזונות מקבוצת הפחמימות, ספק האנרגיה לקיום תהליכי בניית השריר ולמילוי מאגרי האנרגיה בהם, להתאוששות המלאה. ניתן להכליל בארוחה גם ירקות ושומנים ממקור בריא ארוחה לדוגמא: כריך + גבינה/ טונה / ביצה או גביע יוגורט + דגני בוקר/פרי. לשאלותיך, לא קיים הבדל בתזונה לאחר אימון בוקר או ערב או בסוג האימון (כאשר לא מדובר באימון לקראת תחרות הדורש שיפור הישגיים משמעותי). בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי