בדיקת רמת אינסולין בדם
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
05/12/2019 | 23:02 | מאת: אבי
שלום לפני 3 וחצי חודשים בבדיקת דם רמות הכולסטרול היו מוגברות מעל הנורמה, וכן לראשונה נבדק אצלי רמת אינסולין בדם והיא היתה גבוהה 27.60 (כשערך עליון הוא 10). רמות סוכר בצום וכן סוכר תלת חודשי תקינות. במשך 3 וחצי חודשים הקפדתי יותר בעניין האכילה וכן הגברתי את הפעילות הגופנית שממילא הייתי עושה, וירדתי 8-10 קילו. בבדיקת דם רמות כולסטרול בטווח הנורמה, ורמת אינסולין בדם ירדה ל - 13.60. ? 1. מה משמעות הירידה ברמת האינסולין? זה אומר שמקודם סבלתי מתנגודת לאינסולין וכעת לא או שזה לא קשור לזה ויכול להיות שאני סובל מתנגודת לאינסולין אף שרמת אינסולין ורמות סוכר בדם בצום תקינות? 2. האם אנשים שאינם סובלים מסכרת גם מקובל לבדוק אצלם רמות אינסולין בדם? לאיזו מטרה? 3. כ"כ, מעבר לסימנים של השמנה בטנית, האם יש בדיקה כלשהי שיכולה להעיד על תנגודת לאינסולין? (כאמור, רמות הסוכר תקינות). תודה רבה
לקריאה נוספת והעמקה
הי, מהנתונים שהצגת עולה כי אכן קיימת תנגודת לאינסולין,זהו מצב שמלווה להשמנת יתר ולא תמיד רמות הסוכר יהיו גבוהות. בנוסף אכן הירידה במשקל שיפרה את המצב ושיפרה את התוצאות וזה נהדר. המשך כך לשמור לעשות פעילות גופנית , בברכה סיגל