בדיקת רמות שומנים בדם
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
29/08/2019 | 00:42 | מאת: מנחם
שלום בן 45, עם עודף משקל, לא מעשן, לא מטופל בתרופות. 1.76 , משקל 99. עושה הליכות למשך שעה, מס' פעמים בשבוע. בבדיקת דם: סוכר תקין TRIGLYCERIDES 163.00 MG/DL CHOLESTEROL 217.00 MG/DL HDL-CHOLEST. 42.00 MG/DL LDL-CHOLEST. 142.40 MG/DL NON HDL CHOLEST 175.00 MG/D רמות הכולסטרול מעל הנורמה הרופא רצה לתת לי טיפול תרופתי, אך לבקשתי הוא הסכים לתת בשלב ראשון אופציה של שינוי תזונתי באמצעות דיאטנית ולחזור על הבדיקה בעוד 3 חודשים, ואז להחליט לגבי טיפול תרופתי. 1. האם בערכים כאלו מקובל לתת טיפול תרופתי? (על אף תופעות הלוואי של התרופות הללו) 2. האם שינו תזונתי של 3 חודשים יכול להשפיע בצורה משמעותית על ירידת ערכי הכולסטרול (כמובן חוץ מהכולסטרול הטוב) לערכי הנורמה? 3. האם לעודף משקל יש קשר ישיר לרמות הכולסטרול המוגברות, וכמה צריך לרדת במשקל בכדי לחזור לנורמה? 4. האם יש קשר והשפעה לרעה על התוצאות של רמות הכולסטרול לכך שבלילה שלפני הבדיקה לקחתי את התרופות הבאות: אופטלגין טרמדקס 100 מ"ג בשחרור מושהה אמביאן לשינה וכן שהצום כלל לא רק צום מאכילה אלא גם משתיה (לאחר 15 שעות ללא שתיה)? תודה רבה
לקריאה נוספת והעמקה
הי, לגבי רמות הכולסטרול , רמות הכולסטרול יכולו להיות מושפעות מדיאטה ולרדת עד 15 אחוז לעיתים יותר , אם הרופא הסכים שווה לנסות 3 חודשים ולראות כיצד זה ישפיע על רמות הכולסטרול אצלך. אני מציעה לך לפנות לדיאטנית בקופת חולים שתלווה אותך בתהליך כי עליך להפחית במשקלך ועל הירידה להיות מבוקרת כמו גם שהתפריט יותאם להפחתת הכולסטרול. לאחר3 חודשים באם אין שיפור בבדיקות המלצתי שתיקח טיפול תרופתי בהמלצת הרופא . בברכה סיגל
30/08/2019 | 13:40 | מאת: מנחם
אכן אפנה לדיאטנית בקופ"ח בעקרון, האם מצופה ששינוי תזונתי של 3 חודשים ישפר את המצב בצורה משמעותית שתתבטא גם ברמות נמוכות יותר של כולסטרול? כי ירידה במשקל ש 3 חודשים אינה גדולה. איך אפשר להחליט לפי 3 חודשים אם אין או יש צורך בטיפול תרופתי? תודה