פסויראזיס בכפות הידיים

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

07/09/2016 | 20:18 | מאת: רלי

שלום אני חולה מזה כ30 שנה בפסוריאזיס בכף היד וסובלת בתקופה האחרונה מכאבים חזקים ולא נסבלים בידיים ומדימום יש מה לעשות עם זה? ואגב יש כאן בפורום עוד חולה שיש לא בכף היד?

לקריאה נוספת והעמקה
11/09/2016 | 17:46 | מאת: טאוב יונה

.להלן תשובה של ד"ר גלעד מהעבר שלום אפרת, ראשית סליחה על האיחור בתשובה. אין ספק שפסוריאזיס של כפות הידיים והרגליים היא מן הקשות ביותר לטיפול. לצורך החלטה על טיפול חסרים נתונים אודות גילך, מצבך האישי והתעסוקתי ועוד. בעקרון הטיפול צריך להתבסס על העקרונות הבאים: תחילה סילוק שכבת הקרן העודפת ע"י שימוש בתכשירים כגון משחת אוראה בריכוז 40%, משחת חומצה סליצילית בריכוז 10-20%, הרטבות באמצעות תמיסות של פורפילן גליקול במיים בריכוז של 80-90%, כל אחד מתכשירים אלה יכול תוך טיפול עם חסימות ניילון להביא לסילוק שכבת הקרן העבה. לאחר סילוק שכבת הקרן יש מקום לנסות טיפול פוטותרפי אחד מן הבאים - NB-UVB או PUVA (לאחר השריית הגפיים בתמיסת פסורלן) או Targeted High Power NB-UVB (באמצעות מכשירי לייזר או IPL). טיפול זה יכול להיות יעיל יותר כאשר הוא משולב עם משחות כגון דייבונקס או זורק (כאמור - היעילות היא רק לאחר סילוק הקליפה). המידה וטיפולים אלה נכשלים וההפרעה לאיכות החיים נמשכת ובלתי נסבלת יש מקום לשקול טיפולים סיסטמיים כגון נאוטיגסון, מטוטרקסאט ולבסוף - תרופות ממגוון התרופות הקרויות "ביולוגיות". כמובן שכ"א מטיפולים אלה צריך להיות מבוקר ומתוזמר ע"י רופא עור. בהצלחה ד"ר גלעד ניתן גם לנסות טיפול ביולוגי.

15/09/2016 | 20:41 | מאת: ד"ר לי-און גלעד

תודה רבה ליונה על העזרה. אכן תשובות ישנות יכולות להיות רלוונטיות והתשובה שיונה צירף מאוד רלוונטית. השורה התחתונה היא שממש אין סיבה לסבול ואם המצב כה גרוע צריך פשוט להתלבש על רופא עור שיודע להתמודד עם המצס ולא להרפות עד שירווח.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה