פוטותרפיה וניאוטיגזון לאורך זמן

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

06/01/2019 | 01:51 | מאת: Jivago

שלום רב, לפני כשנה בתקופה הזו, הופיעה בכפות הידיים שלי יובש קשה ביותר שלא ניתן היה לטפל בו בתכשירים קוסמטיים (קרמים לידיים) וכן יובש וקילופים במרפקים. הרופא לא ידע אם מדובר באקזמה או פסוריאזיס, וביופסיה שלקח כירורג - התפרקה. החלטנו לנסות מספר תרופות ולבדוק את השפעתן. אלוקום, פרוטופיק, בטאקורטן, דייבובט, קסמיול - כלום לא עזר. מה שכן עזר (קצת) היה דווקא אקווזום שאינה תרופתית ו-יו לקטין עם % אוריאה גבוהה. בסופו של דבר הוחלט להתחיל טיפול בפוטותרפיה 3 פעמים בשבוע בעלייה מתמדת ולאחר חודש התחלתי ליטול ניאוטיגזון 25 מ"ג כדטר אחד ליום. לכדור היו השפעות של יובש בפנים ובמצח, אך הטיפול הצליח ועור הידיים/רגליים/מרפקים מעולם לא היה טוב יותר! רק הציפורניים לא השתפרו. לאחר 5 חודשי טיפול החלטנו להפסיק פוטותרפיה, בתקווה שלא אצטרך לחזור יותר. זו היתה החלטה גרועה! בתוך חודש הכל חזר ואף חמור יותר. התחלתי לקחת 2 כדורים של ניאוטיגזון ביום במקביל לפוטותרפיה של כפות ידיים ורגליים ובנוסף פוטותרפיה לכל הגוף (מניעתי). בסוף נובמבר הרגשתי שהגוף שלי שורף ואדום באופן בלתי נסבל והפסקתי ליטול ניאוטיגזון אך המשכתי פוטותרפיה כפות וכל הגוף. לאחר שבועיים, בדיוק כמו לפני שנה, החלו כפות הידיים להתייבש באופן בלתי נסבל. אחרי המקלחת הן נפוחות ו"מכובסות" וכשמתייבשות הן שורטות כמו נייר זכוכית. חזרתי ל-2 ניאוטיגזון ביום אך אין שום תופעה, לא יובש באף או תופעות אחרות שהיו לי, וגם לא שיפור. כיום, שבועיים לאחר שחזרתי ליטול 2 ניאוטיגזון ביום + 3 פעמים בשבוע פוטותרפיה כפות ידיים/רגליים/מרפקים וכן כל הגוף, ונראה שהמצב רק מחמיר??! אובד עצות! האם יש אפשרות שניאוטיגזון הפסיקה להשפיע?? כבר ראיתי את עצמי חי באופן קבוע עם ניאוטיגזון ופוטותרפיה והעור היה מושלם, והנה שוב זה חזר.... מה לעשות??

לקריאה נוספת והעמקה

ממהלך המחלה שאתה מתאר ,נראה שאתה סובל מפסוריאזיס. כל התקף שונה בעוצמתו ותגובתו לטיפול ולכן לא מפתיע כי אינך מגיב לטיפול בפוטותרפיה ונאוטיגסון. ישנם טיפולים נוספים לטיפול בפסוריאזיס. אני מציעה לחזור לרופא העור ולשקול שינוי טיפול.

22/01/2019 | 01:38 | מאת: Jivago

שלום ד"ר, חלפו שבועיים מהפוסט הקודם, בהם המשכתי ליטול 1 כדור ניאוטיגזון ביום ו-3 טיפולי פוטותרפיה כפות בלבד. הרופאה החליטה (אז) כי אין צורך בחשיפה של כל הגוף. מאז, כפות הידיים חזרו למצב תקין והעור נעים. ואולם, על הבטן התפתחה פריחה של עור יבש ואדום. בפגישה עם הרופאה לפני שבועיים היא הציעה לי לעצור את הטיפול במתכונתו ולשקול puva או מתוטרקסאט. נכון לעכשיו עדיין ממשיך בטיפול הקודם אך הפריחה על הבטן בלתי מתקבלת על הדעת! אשמח להצעה שתפתור אותי מההתעסקות הזו. אגב, אם יש תרופות/טיפולים מוכחים, גם שאינם בסל הבריאות, אשמח להמלצה.

אני מציעה לחזור לרופאת העור- יתכן והפריחה בבטן היא יובש עקב הנאוטיגסון והפחתת המינון יכולה לעזור. במידה ומדובר בהחמרה בפסוריאזיס ,יתכן ויש מקום לשקול טיפול אחר.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה