התעלפויות חוזרות ונשנות

דיון מתוך פורום  נוירולוגיה

12/08/2007 | 23:04 | מאת: סי

בתי מטופלת בלפונקס במינון 500 מ"ג , קלונקם ופנרגן. כדי למנוע התקפים אפילפטים הנובעים ממינון הלפונקס מקבלת גם טופומקס במינון 250 מ"ג. מזה כשנה וחצי סובלת מהתעלפויות אחת לשבוע , לעיתים ברחוב בבית או בעבודה. בבית החולים , לא איתרו בעייה מיוחדת. ערכנו לה מס' בדיקות - טילט טסט, ct ראש, בדיקות ללב , eegבדיקות דם. כל הבדיקות הראו כי הכל תקין. האם יש בדיקות נוספות מתחום הנוירולוגיה שניתן לבדוק מהי הסיבה להתעלפויות .האם ייתכן כי הטופומקס במינון הנוכחי עלול לגרום להתעלפויות ? אני ממש חסרת אונים ודואגת בלי סוף לשלומה שכן המצב הולך ומחריף. אודה לקבלת תשובה ( בעהר קיבלה למיקטל אך משלא חל שיפור עברה לטופומקס ) כמו כן ירדה ב3 חודשים כעשרים ק"ג . עם דיאטנית , אבל האם יש קשר לטופומקס ?

לקריאה נוספת והעמקה
18/08/2007 | 18:36 | מאת:

שלום רב הטופמקב גורם לירידה במשקל , השאלה אם היה צורך בכך . הלפונקס גורם לא רק להתקפים אפילפטיים שאני מבינה שלא אובחנו לאחרונה תחת טופמקס אלה גם למצבים של התעלפויות(SYNCOPE ) ממקור מערכת אוטונומית כמו נוירולפטיקה מסוג אחר . אם כל הבדיקות ללב (כולל הולטר לחץ דם ולב ) ואאג תקינים , אפשר לעלות את הטופמקס למינון טוב יותר (300-400 מג ) ואם עדיין זה קורה לנסות הפחטה או החלפת הלפונקס לתרופה אנטיפסיכוטית אחרת ,כמו סרוקואל שפחות גורמת לתופעות אלה . כל טוב

19/08/2007 | 02:00 | מאת: סי

האם הטופומקס בעצמו אינו יכול לגרום להתעלפויות ? רשום בהוראות של התרופה , גורם לנימנום , סחרחורת וכו.... והאם כדאי ליטול את התרופה בערב או לחלק על פני היום ? בכל אופן תודה על תשובתך . עד היום פניתי להרבה רופאים ולא זכיתי לתשובה עינינית כשלך.