שיעול כרוני אצל כלב מבוגר

דיון מתוך פורום  וטרינריה

18/01/2018 | 19:20 | מאת: lee

שלום, הכלב שלי בן 10 וסובל משיעול. יש לו איוושה בלב. הוטרינר סבור שיתכן שיש לו שילוב של בעיות, כיוון שהבעיה בלב לא חמורה (על סמך בדיקת אקו-לב). הכלב מקבל פוסיד. התרופה עזרה מאוד במשך יותר משנה והפסיקה לפעול. מצב הלב לעומת זאת, לא השתנה לרעה. האם יתכן שנוצרה עמידות לפוסיד? האם יש תרופה שיכולה להחליף את הפוסיד? ניסינו בינתיים זריקות סטרואיד שפתרו לחלוטין את בעיית השיעול, אבל ברגע שמפסיקים השיעול חוזר. ניסינו גם קודאין, theophyline ללא השפעה. צילומי רנטגן לא תומכים בקריסת קנה. הוטרינר לא מוצא פתרון והשיעול ממשיך ביום ובלילה. תודה רבה על תשובתך!

לקריאה נוספת והעמקה
19/01/2018 | 09:15 | מאת: ד"ר עתליה רוזנבלום וטורי

שיעול ייתכן על רקע בעיה לבבית שלהבנתי נשללה על ידי קרדיולוג. ברונכיט כרוני הינו גורם נוסף לשיעול כרוני בכלבים מבוגרים ומגיב מצוין לסטרואידים. האבחון הינו שילוב ממצאי צילומי רנטגן של בית חזה בשילוב עם פרוצדורת BAL, לפעמים משיקולים כאלה ואחרים מנסים תגובה לסטרואידים ובמידה ויש תגובה חיובית, ייתכן וזאת הסיבה ויש לטפל באופן כרוני. במצבים אלה אני ממליץ על טיפול במשאף. נא להתייעץ עם הוטרינר לגבי המשך אבחון וטיפול

22/01/2018 | 19:08 | מאת: lee

בהמשך לתשובתך, הכלב קיבל כדור ונקטיל (רבע כדור) למשך מספר שבועות , דבר שעזר מאוד. אך לאחר מספר שבועות עם הכדור , הוא איבד את ההכרה למספר דקות ושב לעצמו. בנוסף , גם לפתע נעשה חולה ונדבק בוירוס פעמיים , דבר שלא קרה קודם . כל זה בתוך חודש. האם יתכן שהונקטיל גרם לאיבוד ההכרה ולבעיות במערכת החיסונית? האם לקיחת המשאף שונה מפעולת הכדור? והיכן קונים משאף כזה? תודה רבה!

מנהלי פורום וטרינריה