אגירת נוזלים אחרי אכילת הרבה ירקות

דיון מתוך פורום  תזונה טבעית

12/10/2016 | 20:52 | מאת: אני

האם הגוף שלנו אוגר נוזלים? אסביר את עצמי כדי שתבינו מה אני שואלת..... היום (כבר סוף היום) מרגיש לי בגוף שאני נפוחה, לא רק בבטן אלא גם ברגליים, כאילו "השמנתי". לא יתכן שהשמנתי כי לא אכלתי יותר קלוריות משהייתי צריכה אבל מה שכן כל היום אכלתי המוןןןןןןןןן מלפפונים (אולי איזה 6 קג לא מגזינה) בלי הקליפה אותה קילפתי, ובנוסף אכלתי מלאאא עגבניות. יכול להיות שבגלל שאכלתי מזון עם הרבה נוזלים אני מרגישה עכשיו נפוחה ברגליים וזה עניין שלת זמן עד שהכל "יתרוקן": מהגוף? אצין שאני לא בווסת ולא לפני, האמת ממש עכשיו סימתי ככה שזה לא נראה לי על רקע הורמונלי. ואם אכן הגוף אגר נוזלים- מדוע הם נאגרים בירכיים? מילא בבטן אני מבינה. האם ירכיים זה איזור שבו יש צבירת נוזלים?

לקריאה נוספת והעמקה
15/10/2016 | 10:20 | מאת: אביטל זלצר

אני שלום, כמויות המלפפונים והעגבניות שאת צורכת מהתיאור שלך הן כמויות גדולות במיוחד. חסרה אינפורמציה של מה את אוכלת במהלך היום פרט לעגבניות ומלפפונים. ריבוי נוזלים המגיעים ממערכת העיכול, לא נצברים בירכיים. עגבניות שייכות למשפחת הסולניים ולכן לא מומלץ לצרוך מהן בכמויות גדולות ללא כל קשר לשאלתך. ממליצה לך לפנות לתזונאי טבעי ולבדוק האם מה שאת מתארת נובע ממע' העיכול. והאם באמת הנפיחות נובעת מהצטברות נוזלים, מה שלא ממש נשמע לי מדוייק מאחר ואת מדברת גם על ירכיים ולא רק על הבטן. בברכת חג סוכות שמח אביטל

29/01/2017 | 08:10 | מאת: מעיין

היי אכן בירקות יש לחות ונוזלים, הם לא נאגרים במקומות נקודתיים בגוף. יכול להיות שאת אוכלת רוטב סויה או דברים בעלי ערך נתרן גבוה . צריך לדעת יותר על שגרת התזונה שלך והפעילות. יתכן שאת אוכלת אותו הדבר אך פעילה פחות. ירקות כמו כל מזון יש לאכול בכמות סבירה. נסי לאכול ירק אחד מכל צבע ביום או להפחית את צריכתם . האם את אוכלת כמות גדולה כל כך כי את בתהליך דיאטה? את חוששת לאכול מזון בעל ערכים קלוריים גבוהים? אגב ווסת גם אחרי הווסת או בסמוך לה יש נוזליות במראה הגוף ואו נפיחות. את יכולה למדוד היקפים כשאת במרחק של כשבוע מהווסת ולראות האם היה שינוי. בכל מקרה נשמע שאת בהליך דיאטתי כלשהו וחשוב לראות מה את באמת אוכלת כדי לתת לך תשובה מלאה. עוד המלצה. חליטת תה מזרעי שומר, אניס וקמומיל . מאוד יעילים בהפחתת נפיחות והרגעת הבטן . וחושוב לי שוב לחדד הנוזלים לא נאגרים שם נקודתית. יתכן שעלית באחוזי השומן ולכן צריך להבין מהי שגרת התזונה וההוצאה הקלורית היומית.

מנהל פורום תזונה טבעית