אבחון תשבורת ראיה

דיון מתוך פורום  בריאות העין

29/09/2012 | 16:11 | מאת: שאלת הבנה

שלום, בן 38 - ראייתי הינה 6/6. לאחר שבעת האחרונה חשתי שאני מתעייף מקריאה יותר מהרגיל, פניתי לרופא עיניים. הרופא בדק אותי באמצעות מנורת סדק (ללא הרחבת אישונים) וטען שיש לי מעט יובש אך לא מצא ממצא כלשהו. לאחר מכן פניתי לאופטומטריסט עם אותה הבעיה שאיבחן לי רוחק ראיה משמעותי שלא היתי מודע אליו(+4 בשתי העיניים). מספר שאלות: 1. כיצד ייתכן שרופא העיניים לא איתר את הבעיה שלי באמצעות מנורת הסדק? האם בגלל שלא היה מקצועי דיו? האם קשור לכך שלא עשיתי הרחבת אישונים? 2. היות וראיתי תקינה, האם ממליץ לי לשים משקפיים במספר 4 בכל זאת? תודה רבה וחג שמח.

לקריאה נוספת והעמקה
30/09/2012 | 03:04 | מאת: ד"ר אסף קרץ

שלום רב, לשאלותיך: 1. אין כל קשר בין בדיקה במנורת סדק (עם הרחבה או בלי) ובין מדידת כוח התשבורת של העין. את זה מודדים באופן ידני או במכשיר אוטומטי, ורופאי עיניים רבים לא עוסקים בכך כלל ומפנים לאופטומטריסט לביצוע הבדיקה. 2. באופן עקרוני, במספר גבוה כמו שלך בהחלט הייתי ממליץ על משקפיים לקריאה מקרוב. קח בחשבון שהמספר עשוי להשתנות בשנים הקרובות. בברכה, ד"ר אסף קרץ

12/10/2012 | 02:44 | מאת: שאלת הבנה

תודה רבה על המענה. היות והתחום מאד מעניין אותי אשאל שאלת המשך בנוגע למנורת סדק: אם הבנתי נכון המכשיר מאפשר לבחון את מבני העין השונים. אך להבנתי ע"מ לבחון מבנים אחוריים (רשתית, עצב ראיה..) יש צורך לעבור דרך האופטיקה של העין עצמה כך שאם האדם המאובחן הינו קצר/רחק רואי התמונה המתקבלת במנורת הסדק לא תהיה מפוקסת, אלא אם יש דרך כלשהי (עדשה במנורת הסדק?) שמאפשרת להתגבר על התשבורת הטבעית של העין ולספק תמונה מפוקסת לרופא. האם הבנתי נכון? שאלה נוספת - מתי מבצעים הרחבת אישונים ומהי החשיבות של פעולה זו? תודה רבה ושבוע טוב.

מנהלי פורום בריאות העין