אז לאחר אבחון כמעט סופי.

דיון מתוך פורום  בריאות העין

07/11/2018 | 13:34 | מאת: נאור

עשיתי מיפוי קרנית יש לי 2 צלקות אחת בהיקף הקרנית ואחת מרכזית ועמוקה חדות הראייה היא 6/5 בשתי העיניים שאר חלקי העין תקינים חווה סינוורים לא פשוטים בלילה במיוחד בעין הפגועה והאפשרות היחידה היא להחליף את הרקמה העמוקה והפגועה רק שלצערי הרב הסיכויים שאראה יותר טוב מעכשיו כמעט ולא קיימים במידה ואעשה ניתוח. זאת אומרת שאני במצב בלתי הפיך. מאוכזב עד מאוד ציפיתי לסיכויים גבוהים להפטר מהצלקות. ולצערי הרב אאלץ להשאר עם חדות ראייה מושלמת אבל איכות פחות טובה ואת כל לילותיי אאלץ לסבול מסינוורים. מה גם שכל התערבות של לייזר רק מגבירה את תופעות הלוואי של הסינוורים, גם אם זה במידה מועטה ולמרות המיטומיצין כביכול שמונע הצטלקות אך לא 100 אחוז. מבחינתי כל התווספות של סינוור גורם לסבל, גם אם זה בעוד אחוזים בודדים. אז למרות שנבדקתי אצל דוקטור מאוד מוערך ומכובד עם מוניטין גבוה ועוד. אני מאוכזב בענק מעולם רפואת העיניים. באמת שלא כל הנוצץ זהב. הוא אישית גם הציע לי שלא לגעת בעין. אבל עדיין האכזבה תמיד תהיה וחיי כבר לא יהיו אותו הדבר מלפני הפציעות. מצטער אבל מבחינתי לרפואת העיניים אין דרך מספיק מדוייקת בשביל להשיב את הראייה לקדמותה. ואולי בעתיד הרחוק תהיה האפשרות הזאת שתיתן תקווה לאנשים כמוני שאצלם הבעיה היא לא משקפיים או עדשות אלא משהו זעיר אבל משמעותי וכל התערבות כירורגית רק תגרע את המצב. אין מילים לתאר את האכזבה שלי. ואאלץ להשלים עם המצב כל חיי בתקווה שאולי הצלקות טיפ טיפה יתבהרו ואולי יסוגו בגודלם וגם לזה אצטרך להמתין שנים רבות. פשוט מרוסק נפשית מהמצב.

לקריאה נוספת והעמקה
07/11/2018 | 13:48 | מאת: נאור

דרך אגב אינני טיפש אני מודע לזה שבכל ניתוח בכל הגוף ואפילו ניתוח מזערי הוא כרוך בסיכונים. אבל פשוט תבינו את מצבי "תמיד רפואת העיניים התהדרה בפני הציבור" במיוחד בניתוחי הלייזר המתקדמים שרק הולכים ומשתדרגים והרופאים בעלי הניסיון העצום. אבל הנה קחו את המקרה שלי מבחינתי אני כמו אדם שעבר ניתוח לייזר להסרת משקפיים ואפילו הגעתי לחדות ראייה טובה יותר מ6/6 אבל הצלקות, כמו הצלקות שנשארות לאחר ניתוחי הלייזר פוגעות באיכות הראייה וזאת הסיבה שאנשים חווים תופעות לוואי של סינוורים והילות לאחר הניתוח גם לי יש חבר מאוד קרוב שעבר ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא גם הגיע לאחר כמה חודשים לחדות ראייה יותר טובה מ6/6 אבל הבן אדם לא מסוגל להסתכל על מכוניות בכביש בלילה. ואני חושב שזה לא שווה את זה. האיכות לא פחות חשובה מהחדות במיוחד שמדובר בלילה. אז אני שוב מצטער ותקנו אותי אם אני טועה למרות שלא נראה לי כי פשוט 3 חודשים שאני רק חופר ומחפש ומלקט כל מידע אפשרי על העיניים ואלו המסקנות המתבקשות שהגעתי אליהם.

07/11/2018 | 18:44 | מאת: נאור

אני מאוד מקווה שמישהו פה ייתן תשובות מנומקות כי בדיקות כבר עשיתי ואני מכבד את כל הרופאים למרות הכעס והתסכול ואני יודע שהדרך הכי טובה היא לאבחן פיזית ולא וירטואלית אבל מכיוון שנכוותי לפני 7 שנים מגוף זר שעד היום הותיר צלקת שלא נעלמה זאת הסיבה שמהתחלה הייתי לחוץ גם.

שלום רב, הפורום לא עוסק בפענוח בדיקות יש לגשת לרופא המפנה עם התוצאות בברכה, פרופ' ישראל קרמר

13/11/2018 | 16:41 | מאת: נאור

היכן אתה רואה פה תוצאות של בדיקות ?!

מנהלי פורום בריאות העין