פענוח בדיקתOCT שלעצבי הראיה

דיון מתוך פורום  בריאות העין

03/11/2017 | 10:52 | מאת: רות

רציתי לדעת בעלי בן 82 עבר בדיקה זו בגלל קבלת פלקווניל עשה שדה ראיה 10-2 שהייתה תקינה והרופא ביקש בדיקה OCT שלעצבי הראיה שאלתי מה אומרות תוצאות אלה עד שנגיע בעוד חודש וקצת לרופא.רשום:עין ימין : איכות הבדיקה נמוכה .פענוח:עובי שכבת ה-RNFL בגדר הנורמה פרט להידקקות יחסית של חלק מהרביע העליון והתחתון. הממוצע הנמדד :79 מיקרון. עין שמאל:איכות הבדיקהנמוכה. פענוחעובי שכבת ה-RNFL בגדר הנורמה. הממוצע הנמדד:100 מיקרון. השוואה :איןOCT (מסוגSPECTRALIS) קודם של עצבי הראיה להשוואה.האם בדיקה זו תקינה ?לבעלי יש התחלה קלה של גלאוקמה שהרופא אמר שאין צורך בערכים שלו לתת טיפול. האם יש קשר לבדיקה הזו שהוא עבר?אני שואלת שוב האם בדיקה זו תקינה מה הכוונה שרשום איכות הבדיקה נמוכה?זה אומר שלא בוצעה בדיקה טובה או ההפך? תודה!!!

לקריאה נוספת והעמקה

איכות בדיקה נמוכה, כלומר היה קשה לראות את עצב הראיה בצורה ברורה עקב עכירות בעדשה או בחלל הזגוגית. למרות האיכות יש תשובות בעין ימין אכן יש נזק קל לעצב הראיה. על סמך בדיקה זו בשילוב של בדיקת שדה הראיה והלחץ התוך עיני, ניתן לשקול האם יש מקום לטיפול בלחץ או לא. בכבוד רב ד״ר מיכאל היימס

03/11/2017 | 11:15 | מאת: ru,

תודה על התשובה אבל האם יש קשר לכדור פלקווניל 200 מיליגרם שמקבל אולי הוא צריך להגיע לרופא בהקדם על מנת להפסיק או שאין קשר לזה בגלל ששדה הראיה 10-2 שעשה היה תקין. תודה!!!

03/11/2017 | 11:33 | מאת: פענוחOCTשל עצבי הראיה

אפשר בבקשה לקבל תגובה לשאלתי האם עלי להגיע בהקדם לרופא למרות שהתור בעוד חודש וקצת בגלל שלוקח פלקווניל 200 מ"ג פעם ביום למרות ששדה הראיה 10-2 היה תקין .תודה!!!

אין קשר לכדור הפלקואוניל. אפשר להקדים את התור עקב תוצאת הבדיקה של ה OCT, לתור פנוי אך אין צורך בתור דחוף בכבוד רב ד״ר מיכאל היימס

מנהלי פורום בריאות העין