שבץ מוחי בשני צידי התלמוס

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי

15/08/2020 | 10:53 | מאת: דנה

שלום רב, לפני כשנה אמי בת ה- 73 עברה שבץ מוחי שפגע בשני צידי התלמוס והמוחון. הייתה מחוסרת הכרה כשלושה חודשים, לאחר מכן בסוג של הכרה מינימלית בצורת מילוי פקודות פשוטות במשך 3 חודשים נוספים. בפברןאר התעוררה והחלה לתקשר עם הסביבה. היא סובלת מפגיעה בעצב השלישי ואינה יכולה לפתוח בעצמה את העפעפיים ונזקקת לסיוע בעניין, אך כשהעפעפיים מורמים היא רואה. הצליחה אף לקרוא קצת עיתון, מתקשרת באמצעות הבעות פנים ומדברת עם השפתיים אך לא בקול כי יש לה קנולה, כותבת לאט אך ברור בעברית ואנגלית . עדיין לא התאימו לה לוח תקשורת כדי שתוכל לתקשר במהירות ובקלות עם הצוות בגלל הגבלות והיעדרויות שונות של הצוו.. עדיין עם זונדה, בחודשים האחרונים היה ניסיון להעבירה לאוכל אך עקב הקורןנה והגעה לא סדירה של קלינאית תקשורת אשר מאכילה אותה עדיין לא אוכלת. יש לה טיפולי פיזיוטרפיה כחצי שעה, שעה ביום , במהלכם היא עושה תרגילי ידיים כגון משחק בכדור או העברת חרוזים או וחישוקים מצד לצד ותרגילי רגליים כגון פידול באופניים או העמדה בתמיכה. נראה שאין התקדמות ממשית בחודשיים האחרונים. מה ניתן עוד לעשות מבחינת טיפולי פיזיוטרפיה / ריפוי בעיסוק או שיקום? האם יש תרגילים או טיפולים שיכולים לעזור לה? אנו מאזור הצפון.

לקריאה נוספת והעמקה

דנה שלום, א. לוודא שהתזונה אופטימלית ותומכת בתפקוד המוח ב. פיזיותרפיה יותר אינטנסיבית אם מתאפשר זאב

16/08/2020 | 17:51 | מאת: דנה

תודה על המענה. למה הכוונה תזונה תומכת בתפקוד המוח? פיזיוטרפיה יותר אינטנסיבית - האם הכוונה מבחינת שעות הפיזיוטרפיה או איכות התרגילים?

לגבי התזונה - זה נושא רחב שאינני יכול לסכם כאן. לגבי הפיזיותרפיה - יותר אינטנסיבי, לגבי בחירת התרגילים - ייתכן שגם כן. זאב

17/08/2020 | 10:44 | מאת: דנה

האם אתה יכול להפנות אותי למקורות מידע או אפילו מאמרים לגביי התזונה?

שלחי לי מייל ל[email protected] ואכוון אותך. זאב

מנהל פורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי