פענוח MRI מוח
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב האם ניתן להסביר בעברית פשוטה פענוח בדיקת MRI של ילד בן עשרה חודשים כרגע מטופל ב-DEXACORT 4.5MG *2 ליום להלן האבחנה כלשונה: בוצעה LP חלבון ותאין מונונוקלאום מוגבר בCSF DW,GAD+SE T1,FLAIR/T2 TSE T2:AX COR:T2/FLAIR,T2,FFE COR:SAG,T1 FFE+GAD הרחבה דיפוזיתשל חללי CFS אקםטרא אקסיאלייםעל פני קמורות המוח וחריצי המוח-בדרגה קלה פרנכימת המוח-בעלת מבנה תקין דפוס המיאלניזציה מתאים לגיל האדרת יתר קלה דיפוזית לפטומנינגיאלית-קרוב לוודאי משני ל-LP אותות כתמים גבוהים בT2 וFLAIR/ בחומר לבן מרכזי וסובקורטיקליבעיקר באזורים פריאוטו אוקסיפטלית דו צדדי, בספק גם פרונטלית. ללא הגבלה בדיפוזיה יתכן גם כתמי אותות גבוהיםבאספקט מדיאלי של הצרבלום,קטנים ב T2/FLAIR התמונה אינה אופינית לADEM אבחנה מבדלת:מחלה מטבולית,אנצפליטיס בסבירות נמוכה יותר מומלצת בדיקת ביקורת לפי קליניקה משהויכול לעזור לתרגם זה?