CT ראש
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בוקר טוב , בגלל כאבי ראש וסחרחורת הופנתי ע"י נוירולוג ל-CT ראש והנה התשובה . בבקשה אם אפשר במילים פשוטות יותר הסבר קצר והאם הממצא כן גורם לכאבי ראש ? תודה והמשך יום טוב , הבדיקה בוצעה ללא הזרקת חומר ניגוד חדר רביעי בגודל ומיקום תקינים . ציסטרנות בזליות שמורות . חדר שלישי וחדרים לטרלים סימטריים . קו האמצע שמור . לא הודגם דימום תוך גולגולתי . צפיפות נוזלית בהקף אזור פרוטו-פריאטלי משמאל בגודל כ- 4*4.7*6.5 ס"מ שגורם ללחץ על קרן טמפורלי של חדר לטרלי שמאלי האם ARACHNOID CYST ? חריצי המח והפיסורות תקינים . יש לפנות לרופא המטפל עם דו"ח הפענוח להמשך ברור וטיפול . בת 26
ערב טוב תשובתי מתייחסת כמובן לפענוח ההדמייה המצוטט בפנייתך: המדובר בצבר נוזל הנמצא בצד שמאל באיזור מצחי-קדקדי שמאלי,חיצונית למח . הוא גורם ללחץ על קליפת המח באיזור . ממדיו-כמפורט בפענוח ההדמייה. שאר ההדמייה תקינה. האם עברת בדיקת EEG:? אם לא-כדאי לבצעה. כדי להמליץ על טפול יש לעיין בהדמייה עצמה+יתכן שיהיה צורך להשלימה עי הדמיית MRI מוחית. בברכה