סחרחורת ונפילה gעם קברנומה

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

18/10/2017 | 17:34 | מאת: טל

שלום, אני בת 66 נמצאת במעקב אחר קברנומה של הפדנקל הצבלרי משמאל, ברקע דימום ב- 2009 ומאז ללא שינוי בגודל וללא דימום. לפני 3 ימים, יצאתי לאחר טיפול שיניים אל הרחוב, הבטתי על התרחשות בכביש מאחור ומשמאלי וכשחזרתי להלך, חשתי סחרור ולא יכולתי לעצור נפילה,נחבטתי קשות בפני ובגופי אך הייתי בהכרה כל הזמן והסברתי למי שבא לסייע לי לקום, לאן ברצוני להגיע. נמדד לי לחץ דם 180/80 [אני נוטלת 12.5mg לוסרטן עקב לחץ דם שלעיתים גבולי אך לא מגיע לערכים כאלו] רצוני לציין שהייתי לאחר צום של 5 שעות ובעייפות רבה וכן נעלתי נעליים לא יציבות במיוחד. לאחר האירוע הייתי עירנית, ללא סחרחורת, כאבי ראש או בחילות. רק החבלות כואבות לי. נסעתי לבדיקה במיון, א.ק.ג היה תקין ומאחר וביקשתי להימנע מביצוע סי. טי [בגלל הקרינה] נשלחתי עם המלצה על mri שאלתי: האם מקרה כזה יכול להצביע על בעיה שמצריכה המשך בירור? איזה בירור? תודה ויום נפלא טל.

לקריאה נוספת והעמקה

לטל ערב טוב, *הצורה בה את מרצה את השתלשלות העיניינים איננה רומזת על ארוע מוחי פעיל. *יש להמנע מלהגיע לערכי לחץ דם כפי שהזכרת:יש לברר האם הטפול שאת לוקחת באופן קבוע -מספק:יש לבצע דופלר לחץ דם ולהחליט בהתאם לנתוניו *הדמיית MRI שתתבצע תתן כמובן מענה למצב ה-CAVERNOMA בברכה

19/10/2017 | 11:32 | מאת: טל

שלום ד"ר ולד, אני כ"כ מודה לך על התשובה הברורה והמפורטת. כמו בעבר, כשהייתי חרדה ופניתי בשאלות בנוגע לקברנומה, אתה השכלת להעמיד את הדברים בפרופורציה ולהרגיע את חששותי ועל כך תמיד אכיר לך טובה. כל טוב טל.

מנהלי פורום נוירוכירורגיה