משהו בבלוטת יותרת המח

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

27/03/2017 | 22:35 | מאת: אוריה

ערב טוב, לפני כמה חודשים עשיתי בירור רפואי מסוים ובמהלכו עשיתי ct ראש ובדיקות דם. הכל תקין חוץ מפרולקטין קצת גבוה בדם. הייתי אצל אנדוקרינולוג, עשיתי mri של האוכף התורכי וראו "חשד למיקרואדנומה". המליצו לי לקחת כדורי דוסטינקס ולהיות במעקב אנדוקריני. שבוע שעבר הייתי אצל אנדוקרינולוג במרפאות חוץ. ולפי דעתו לא מדובר במיקרואדנומה, והפרולקטין המעט גבוה זה צירוף מקרים בלי קשר ישיר. ראש המחלקה גם הסתכלה ואמרה שגם לדעתה אין קשר וזה מקרי (הפרולקטין אצלי רק 800...). האנדוקרינולוג אמר לי להפסיק עם הכדורים (שבקושי לקחתי כי עשו לי תופעות לוואי). זימן אותי למבחן סינקטן 250 כדי לברר מה זה (טרם עשיתי ואני שוקלת לוותר על הבדיקה הזו... מפחיד אותי להיכנס לסאגה הזו) ואמר לי לראות נוירוכירורג, ואמר שאני אדע יש אופציה להוציא את הקשרית. אשמח להסבר באיזה מצבים מוציאים גידול? לפי הבנתי כשגידול מפריש פרולקטין אז לא מוציאים. כשלא מפריש כלום אז מוציאים? האם יש בעיה להשאיר? לא ברור לי למה להוציא? הרי הוא לא מפריש כלום ולא מפריע בכלום(אם כן, אודה להבהרות)... אני חוששת מהביקור אצל הנוירוכירורג וחוששת מאוד מניתוח... תודה מראש :)

לקריאה נוספת והעמקה

ערב טוב, 1.השאלה שבדיון: האם קיים גידול- מיקרואדנומה? יש לעיין בהדמיות ה-CT וה-MRI כדי להתייחס. 2.הבנותיך שהעלית לגבי ניתוח -שגויות . יש לדון-להאיר-להבהיר במקרה ואכן הגידול קיים. בברכה

28/03/2017 | 00:02 | מאת: אוריה

זה לא מיקרואדנומה, אין לי מושג מה זה כן. בסיכום ביקור האחרון הרופא לא כתב מיקרואדנומה (לפני שלושה חודשים כן נכתב כך) אלא כתב הפעם שיש לבצע בירור לגבי "מחלה היפופיזרית אחרת (באנגלית)"- בדיקת סינקטן 250. אני מתלבטת איך להמשיך. מצאו את זה כממצא מקרי.. האם לדעתך עליי להמשיך בירור? הכל בסדר אצלי מרגישה טוב, חרדה מבדיקות רפואיות. יש סיכון בהתעלמות? מה הסיכוי לניתוח? מזכירה שהממצא נמצא במקריות. תודה!

כאמור,יש לעיין בהדמיות כדי להתייחס

מנהלי פורום נוירוכירורגיה