קרוהן הריון פיסטולה ופיסורה

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

06/02/2020 | 16:13 | מאת: לירון

שלום, בתחילת ההריון נותחתי בעקבות אבצס פריאנאלי. בניתוח ראו פיסטולה והושאר חוט (סיטון/ואזל לופ) עד לאחר הלידה כדי למנוע יצירת אבצס חוזר מאותה הפיסטולה. החוט שהושאר עובר דרך הפיסטולה ויוצא דרך פי הטבעת, החוט עשה לי חתך נוראי באזור וגרם לפיסורה שמאוד מכאיבה לי. איזה משחות / דרכים להקל עומדות לרשותי לאור היותי באמצע ההריון עם פיסורה שמשתקת אותי לחצי מהיום? אני רוצה לציין שאני לא סובלת מיציאות קשות והולכת פעם ביום לשירותים ומיד אחרי נשטפת. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

חשוב להבדיל - האם מדובר בפיסורה רגילה או בקרע שנגרם מהחוט. האם הקרע הינו בדיקו במקום בו החוט עובר? אם כך אז ניתן לפנות לפרוקטולוג שניתח אותך או לפרוקטולוג אחר לצורך שחרור החוט כך שיהיה חופשי יותר ואז לא יחתוך את הרקמה. כנראה שהוא מהודק מידי. מלבד זאת להפקיד על יציאות רכות, אמבטיות ישיבה עם מים חמימים וסבון. המשחות הקיימות לטיפול ב פיסורה קלאסית אינן מותרות בהריון.

06/02/2020 | 21:24 | מאת: לירון

אחרי הרבה דמעות וחזרה על התלונה שהחוט ממש חותך אותי בפני הפרוקטולוג המנתח שלי מצאתי פרוקטולוג בבית חולים אחר שהיה מוכן להחליף את החוט סיטון המקורי בואזל לופ ואכן הרגשתי בהקלה מידית בסוג אחד של כאב אבל מיד לאחר מכן כאב הפיסורה שפחות היה מוכר לי התגבר ונהיה בלתי נסבל, אני ממש מטפסת על הקירות כמה שעות טובות אחרי שיש יציאה אפילו שאני עושה אמבטיות ישיבה אחרי. איך אני אמורה לשרוד את חודשי ההריון שנשארו לי ללא שום אפשרות טיפולית בעקבות הגבלה של טיפול בהריון? אני מאבדת את שפיותי ועל גבול הוצאת הואזל לופ

ישנה משחה בשם ניפדיפין שהינה בהכנה רוקחית והיא מותרת בהריון. עדיין, הרושם הוא שהכאב והקרע נגרמו כתוצאה מהסיטון שלחץ מידי ואת אמורה להרגיש הקלה הדרגתית כעת ששחררו אותו. הייתי משדתל להימנע מהוצאתו.

09/02/2020 | 10:53 | מאת: לירון

אכן יש הקלה בכאב שהיה קיים אבל לאחר יציאה יש כאב נוראי ובלתי נסבל שנמשך 6-8 שעות והוא משתק אותי. חשוב לי לציין שהיציאה רכה ושאני ישר נשטפת ללא ניגוב. האם יכול להיות שמדובר בקיב שנוצר בפי הטבעת ולא חתך? האם הטיפול בקיב שונה מחתך?

קשה לדעת. עלייך להיבדק ע״י המנתח שלך או פרוקטולוג מומחה.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה