עליה בסמן משמעות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
חליתי בסרטן שד , עברתי למפטקומי דיסקציה אקסילרית לפני שנה ו 11 חודשים. סיימתי טיפולי כימותרפיה אדריאמיצין ציטוקסן טקסול 13 טיפולים בסה"כ לפני שנה וארבעה חודשים ו - 33 הקרנות לפני כמעט שנה. גילי : 59. בבדיקת ממוגרפיה וסונר שנערכה לי באוגוסט 2014 כ- 3 חודשים לסיום ההקרנות לא נצפו ממצאים חשודים. הסמן ca15-3 היה אז 16 לערך . 3 חודשים לאחר מכן 23.55 ושלושה חודשים לאחר מכן 28.71. בתאריך 26.4.15 ערכתי שוב בדיקת מעקב והסמן עלה פלאים ל141.79 וובדיקה חוזרת 157.10. האם העליה הזו מעידה בהכרח על הישנות המחלה או קיומן של גרורות? האם תשובתך בנושא הסמנים רלוונטית גם למקרה זה? אני מודאגת מאד !!!לתשובתך המהירה אודה. יפית
יפית שלום עלית הסמן, אכן מעוררת חשד לחזרת המחלה. כיוון שמדובר בערך גבוה שנמדד פעמים ברציפות אני ממליץ על ביצוע בדיקת PET-CT בהקדם