טריפל נגטיב - טיפול נאואדג'ובנטי

דיון מתוך פורום  סרטן השד

22/05/2017 | 22:12 | מאת: רונן

אימי אובחנה עם טריפל נגטיב ונשאית BRCA1 בטיפול טרום ניתוחי קיבלה אדריאמיצין + טקסול. שארית מחלה בניתוח עם 4 בלוטות נגועות, קיבלה בנוסף CMF כטיפול אדגובנטי. פיתחה גרורות ריאתיות תוך 6 חודשים מסיום ההקרנות. שאלתי היא כזאת..מאחר והיא נשאית, האם מתן קרבופלטין בטיפול טרום ניתוחי היה משפר לה משמעותית את התגובה וכנראה גם הישרדות? אנחנו מרגישים סוג של פספוס פה ומניחים כי הטיפול שהיא קיבלה לא היה הכי יעיל בשבילה מאחר שפלטינום בנשאיות ממש נחשב ל"טיפול ממוקד"..

לקריאה נוספת והעמקה
23/05/2017 | 22:52 | מאת: ד"ר רינת ברנשטיין

שלום, נכון שהיה לפני כמה שנים "גל" של מתן פלטינום לנשאיות, או לא נשאיות עם גידולי טריפל-נגטיב, על סמך דיווחים מסדרות קטנות של חולות. אבל מאז יצאו כמה וכמה מחקרים יותר גדולים, שהנתונים שלהם לא באמת הראו נסים ונפלאות עם מתן פלטינום טרום-ניתוחי לעומת היעדר פלטינום, ונכון להיום זה לא נחשב לסטנדרט טיפולי בכל מצב. ועדיין לא ברור אם תגובה טובה לטיפול בהכרח תתורגם לשיפור בהישרדות. לצערנו גם בתוך קבוצה של נשאיות עם טריפל-נגטיב יש כנראה תת-סוגים יותר או פחות אגרסיביים, ואנחנו עוד לא יודעים להבדיל ביניהם. יש כאלה שמגיבות נפלא ל-AC בלבד, ויש כאלה שמקבלות הכל, כולל פלטינום, והמחלה בקושי זזה ואף מתקדמת. ממליצה לבדוק אם יש אופציה של טיפול במסגרת מחקר עבורה עם מעכבי PARP או טיפול חמלה בתרופה מקבוצה זו. תשאלו את האונקולוג, ואם אין במרכז שבו היא מטופלת, תבקשו שיבררו בשבילכם איפה אולי יש מחקר כזה. אפשר גם לחפש באתר של האגודה למלחמה בסרטן, אמור להיות שם מאגר של מחקרים קליניים של כל הארץ

25/05/2017 | 21:15 | מאת: רונן

תודה רבה על התגובה המפורטת. אנחנו מודעים למעכבי פראפ. שאלה נוספת מאחר והזכרת AC. אימא קיבלה רק Adriamycin ללא Cyclophosphamide. יש בזה בכלל הגיון? הרי אחד אמור ליעל את השני וכפי שהזכרתי היא קיבלה Adria כטיפול בודד במינון נמוך של 250 מ"ג ל10 או 12מחזורים לפני טקסול ולא הגיבה כמו שצריך..האם חלה טעות בטיפול?

מנהל פורום סרטן השד