שאלה.

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

05/01/2008 | 01:35 | מאת: אבישג.

אני צריכה לשאול משהו שמציק לי כבר די הרבה זמן. אם במהלך היום לא אכלתי הרבה, אבל בלילה אכלתי כמות כפולה משאר היום, כך שיוצא שאכלתי 1400, שזהו מספר קלוריות סדיר לתפריט דיאטה, העובדה שאכלתי בלילה תשנה? ואם למחרת אני אוכלת ארוחת בוקר יחסית גדולה?

לקריאה נוספת והעמקה
05/01/2008 | 09:09 | מאת: אלונה

תגידי, ככה את באמת רוצה לחיות? לפי תכתיבים שקיבלת רשומים על דף מאיזה איש מקצוע? לפי ספר הוראות שבו מפורטות מספר הקלוריות היומיות, והשעות שבהן את צריכה להכניס אותן? אני חושבת שזה ממש מבאס. בכלל, קלוריות זאת המילה הכי מדכאת תאבון שאני מכירה, ולקבל המלצות מסוג "בארבע אחה"צ איכלי יוגורט 0% שומן עם שיבולת שועל, ותפוח או אפרסק קטן" נשמע לי על גבול המשפיל. ממליצה לך בחום לעבור קצת על הודעות בפורום, ולהיכנס לראש השונה שהוא מייצג. אף אחד בעולם חוץ ממך לא יכול לדעת מה מתאים לך ומה עובד עבורך. איזה מזונות מיטיבים עם מערכת העיכול שלך וגורמים לך לחוש רעננה ואנרגטית, ומה עושה לך הרגשה פחות טובה. באיזה שעות את רעבה, ומתי את לא מסוגלת להכניס פרור וכך הלאה. ההגה הוא לגמרי בידיים שלך, אל תפחדי מזה, זה יכול להיות אחד הדברים הכי טובים שקרו לך אי-פעם. בשבילי, על כל פנים, זה היה כך. בהצלחה.

05/01/2008 | 09:39 | מאת: לאה פינטו

בוקר טוב אלונה that's the spirit עזרת בחיזוק המסר. תודה לך ושבת נהדרת. שלך לאה פינטו

05/01/2008 | 10:02 | מאת: לאה פינטו

בוקר טוב אבישג. בכנות, צר לי שזה מה שמציק לך. כיוון שבדרך הזו, זה עלול להציק לך עוד שנים רבות. שימי לב בכמה הערכות וניחושים עלינו לעסוק כאשר אנו לוקחים את המנדט על ויסות האכילה מהגוף שלנו. כדיאטנית שבחרה בלימודי תזונה קלינית על מנת לדעת את מה שמציק לך ויותר, מצאתי את עצמי אחרי שנים של אקדמיה, עם הרבה מאוד ידע ומעט מאוד תוצאות. ממליצה לך לשנות כיוון ומצטרפת לאלונה בהצעתה לגלוש קצת יותר בפורום. ובכל זאת, אני רוצה, ברשותך, לקחת חלק מהפוסט שלך ולהתייחס אליו מתוך ראייתי הנוכחית. לטובתך ולטובת כלל הגולשים. והחלק אליו אתייחס הוא זה הנוגע לשעת האכילה. יש נטייה לחשוש מאכילה בלילה כאילו היתה אם הסכנות וגורם ההשמנה. תינוק אוכל בלילה? אוכל. תינוק משמין בגלל ארוחת הלילה הזו? לא. מדוע לא? כיוון שהצריכה הכוללת שלו אינה עולה על צרכיו הביולוגיים. אין זה משנה אם מדובר בבוקר, צהריים, ערב או לילה. מערכת עיכול שלנו אף פעם לא ישנה, גם לא המערכות הרלוונטיות האחרות. הידעת שספורטאים הישגיים מענפי סבולת (אירובי) המיועדים לאימון משמעותי או תחרות בבוקר, יצרכו את הספגטי שלהם בלילה. הרציונל הוא שבמהלך הלילה יתרחש תהליך העיכול כך שבבוקר תהיה כבר אנרגיה זמינה לתאי השריר. בתהליך הרזייה ללא דיאטה, אנו שוברים את כל התבניות הרווחות והתיוגים השונים: ארוחת בוקר, צהריים וערב, קינוח, נישנוש וכ"ו. אנו נותנים לגוף לווסת את האכילה ומה שנכון לו, נכון לנו. כך בהחלט יכול להיווצר מצב שאדם לא יחוש רעב בצהריים אלא בשעה אחרת ואפילו בלילה, רחמנא לצלן. צרכיו של האדם משתנים מדי יום ובמהלך היום, לא תיתכן תבנית קבועה וקשוחה מדי יום ביומו, יחד עם זאת, לרוב לא נחווה שינויים קיצוניים. מה שמציק לי בפוסט שלך הוא העובדה ש"רעב" (משמע, סיגנל של הגוף המאותת לצורך באנרגיה ורכיבי תזונה) הוא בכלל לא חלק מהענין. המיקוד שלך במזון עצמו ובקלוריות בא על חשבון מיקוד בגופך. מקווה שתקבלי המלצתנו לבחון את הרעיון ואת הגישה שביא פורום זה. ובכל מקרה, אאחל לך דרך צלחה, תהיה אשר תהיה. שלך לאה פינטו

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה