התקף חרדה/פניקה/דיכאון אחרי עישון קאנביאס באמסתרדם

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

01/04/2018 | 20:56 | מאת: טים

שלום רב, אני בן 30, בריא, לפני כשבועיים עישנתי כמה שאחטות קנאביאס באמסתרדם, מחוסר הבנה מסתבר שעישנתי נקי וזה ככל הנראה היה מאוד חזק(בעבר לקחתי כמה שאחטות בארץ כמה פעמים לפני שנים ולא היו תופעות כאלו בקושי הרגשתי את ההשפעה בזמנו), מה שגרם לי הפעם לסחרחורת, חרדות קשות מאוד, כל דקה הרגישה לי כשעה. מה שעזר לי זה פשוט ללכת ולנשום אויר, לא הייתי מסוגל לשבת בחדר הרגשתי שאני משתגע. הרגשתי לחלופים כמה דק שאני יוצא מדעתי(פחד להשתגע- לאבד שליטה בעיקר) ואז כמה דק של מצב רגיל. חשוב לציין שלא היו לי הזיות ודיי הייתי מודע למה שקורה. מאז אני ממש בחרדות/דיכאון/סטרס, פחד עז שאני ישאר ככה כל החיים. חשוב לציין שזה יום כן יום לא כלומר יום אחד אני מרגיש שיפור משמעותי ויום אחד ממש מצב של דיכאון, כמו כן זה פיתח אצלי פוביה להיות מוקף באנשים בימים שיש לי סטרס. קיבלתי מהרופא משפחה תרופא בשם טרנקסל 5 לשימוש פעם ביום למשך שבוע(הייתי אצלה שבוע אחרי המקרה-כשחזרתי ארצה) ועוד כדור במידת הצורך. השאלה שלי היא מתי בערך המצב אמור לעבור לי? האם יש צורך ללכת לפסיכיאטר? והאם התרופא מתאימה למצב, לדעתי יש לי חרדה + דיכאון והבנתי שהתרופא מיועדת רק לחרדה. חשוב לציין שהתרופא עוזרת לסירוגין. האם יש גם צורך בטיפול אצל פסיכולוג גם? שבוע לא תפקדתי, ולא עבדתי, כרגע חזרתי לעבודה והמצב מאוד מקשה להתנהלות היום יומית. מאוד מפריע לי שאנשים גם שמים לב שמשהו רק עובר עליי. מה היית ממליץ לעשות על מנת לצאת מהמצב? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

טים למרבה הצער, אתה אחד מאותם רבים החשים עוררות חרדתית, עם או בלי מצבים דכאוניים, לאחר התנסות כזו עם אחרת, עם מה שמוגדר כ"סמים קלים". על פי תיאורך נראה לי שכדאי שתפנה לטיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג קליני והוא כבר ימליץ לך, על פי הצורך, האם כדאי שתסתייע גם בפסיכיאטר. ככל שתקדים לפנות לטיפול, הדבר יסייע להצלחת הטיפול ומישכו.

06/04/2018 | 23:19 | מאת: טים

תודה על התשובה, מאז שרשמתי הספקתי לראות פעמיים פסיכאטר, יש שיפור בהרגשה הכללית, המליץ לי לרדת במינון של הטרנקסל. שאלתי אותו אם כדאי לי ללכת גם לפסיכולוג, ולטענתו עדיף שלא, לדעתו במקרה שלי עדיף כמה שפחות לברור בנושא אלא לחזור לפעילות היום יומית(שגרה) עבודה וספורט. היית כן ממליץ כללכת לפסיכולוג? או להיצמד לחוות דעת של הפסיכאטר? חשוב לציין שלדעתו גם אין צורך בפגשים נוספים איתו בתיאום מראש(מעקב) אלא רק במידה וארגיש שאני צריך.

טים אני שמח לשמוע על השיפור. פסיכולוג אינו אמור "לנבור" אלא להתאים את הכלים הטיפוליים לבעייתו של המטופל. לכן, לדעתי, כדאי להשלים ולהבטיח המשך השיפור על ידי התייעצות ולו קצרה וממוקדת עם פסיכולוג קליני מתאים.

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה