הסבר על הבדלי מחיר בין מכבידנט לרופא פרטי

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

27/08/2008 | 16:57 | מאת: המבולבל

אני נאלץ לבצע כתר בשן טוחנת. כבר ביצעתי טיפול שורש וכעת עלי להחליט אם לבצע את הכתר אצל הרופא שיניים הפרטי שלי או במכון של מכבי דנט. פערי המחיר שקיבלתי כ"כ גבוהים שנראה לי שאני משווה שני דברים שונים לגמרי: מכבי דנט הציעו ביצוע מבנה מיידי, כתר אקרילי זמני וכתר חרסינה על מתכת (חצי אצילה) במחיר של 1,260 ש"ח כולל מע"מ בעוד רופא השיניים הפרטי מדבר איתי על 3,300 ש"ח כולל מע"מ. היות ואני מכיר בהבדלים בין המגזר הפרטי למכבי דנט עדיין פער כזה נראה לי מוגזם ותמוה. האם יש מישהו שיכל להסביר לי מה קורה כאן?!

לקריאה נוספת והעמקה
28/08/2008 | 06:33 | מאת: ד"ר גרינבאום

המבולבל שלום. כזה הוא הפער בין מרפאה או רשת מרפאות שיניים העוסקת בmass production לבין מרפאה פרטית של רופא שינייםפרטי המעריך את כישוריו והכשרתו כשווים פי 2-3 מערך השירות הניתן במרפאת מכבידנט . הדבר נובע מיעילות רבה של מנגנוני :גבית הכספים של מכבידנט ,השינוע למעבדות ,השליטה על מעבדות השיניים והשליטה על רופאי השיניים לבל יתאמצו להוציא מתחת לידיהם עבודה ברמה 9 ו-10 אלא יסתפקו ברמה של עובר (6-7). אתה לא תבחין בין הרמות (אני אבחין ).אם כתר רצית ולא יקר פנה למכבידנט .כספךמובטח ותקבל מבנה וכתר כפי שהובטח לך ברמה בה צינתי ותחשוב מה ההבדלים בין הכתר שקיבלת לבין הכתר שהובטח לך . למראית עין אין הבדל בין כתר של מרפאת mass productionn לבין כתר של רופא פרטי ההבדל הוא ברמת הביצוע והגימור שאין לך די מושג בתחום כדי להבינו. מי שמבין בתחום יוכל להבחין בהבדלים :דיוק ,שקיפות ,ברק ,אנטומיה ומורפולוגיה ,רמת איזון ונקודות מגע בין השיניים הסמוכות לשן . ייתכן שזכית מן ההפקר וקיבלת כתר מושלם אך ממוצע הכתרים הוא כפי שתיארתי לך .זה פחותמשמעותי לגבי שן טוחנת והרבה יותר משמעותי לגבי שן קדמית אך בעיניים מקצועיות יש הבדלי רמות ועל זה אתה משלם!!!

10/12/2011 | 22:19 | מאת: פבל

תודה ד"ר גרינבאום שציינת הבדלים אפשריים בין איכויות של כתרים. תוכל בבקשה להסביר את המשמעויות של ההבדלים האלו? האם זה משפיע על העמידות ויהיה צורך לבצע טיפול חדש בהקדם או רק עניין קוסמטי, או שיש לזה השלכות או סיכונים אחרים?

26/09/2013 | 09:04 | מאת: גוסטבו

שלום: אתמול ביצעו לילד שלי (ת.ז. 324143502, בן 11) טיפול שיננית במכבידנט.לילד ביטוח "מכבי שלי". עקב היותו טיפול שני השנה (2013) ע"י שיננית,לקחו ממני 188 ש"ח. אני מרגיש שגנבו ממני כסף. טוב שהממשלה מממנת טיפול ראשון, אבל זה לא אומר שטיפול שני צריך להיות ממומן במלואו ע"י ההורים. למה אני משלם "מכבי שלי"?. מבקש תשובה למייל האם הגביה נכונה או שעבדו עלי ואני אוכל לקבל החזר.

מנהל פורום רפואת שיניים