איבוד תחושה בחצי לשון עקב עקירה כירורגית

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

03/05/2017 | 14:49 | מאת: קרן

עברתי עקירה כירורגית לפני כ-4 שנים. את העקירה ביצע רופא שיניים ולא מומחה פה ולסת כפי שנדרש בהפנייה שקיבלתי מרופאת השיניים שלי (לצערנו הוטענו והרופא הוצג ככירורג) איבדתי תחושה בלשון דבר שפגע מאוד באיכות חיים, לאחרונה מרגישה אי נוחות בלשון ויש צורך לעשות לה מאין מתיחות כאלו על מנת לשחרר מעט את הכאב. האם זו יכולה להיות החמרה? האם יש לי עוד מה לעשות בשלב זה או שעבר יותר מדי זמן..?

לקריאה נוספת והעמקה

כנראה מדובר בהחמרה הטיפול היה צריך להעשות בסמוך לעקירה עכשיו נראה לי שזה מאוחר על פניו, לפי מה שאת מספרת , קמה לך עילת תביעה על רשלנות רפואית

04/05/2017 | 00:06 | מאת: קרן

מודה על תשובתך. בהפניה רשום - מופנת לעקירה אצל כירורג. שני כירורגים ביקשו צילום סי טי ולא הסתפקו בפנורמית עקב כך שהשן הייתה כלואה וקרובה לעצבים. והרופא שעקר לי את השן דרך הקופה טען שאין צורך בסי טי. ויצאתי מנקודת הנחה שהפנו אותי לגורם הרלוונטי שכן הייתה לי הפניה לכירורג אך כשהבעתי נכונות להגיש תביעה נאמר לי שחתמתי בטופס לפני העקירה שזו תופעת לוואי ושתביעה היא בעייתית כי מבחינה משפטית המושג "כירורג" יכול להתפרש גם כרופא שיניים הרשאי לבצע פעולות כירורגיות (לא נרשמה בהפניה ההגדרה "מומחה פה ולסת") ולכן בקופה אמרו לי כי הרופא שיבצע את העקירה הוא הגורם שאני צריכה. מנגד נאמר לי כי ברפואת שיניים כאשר רשום "כירורג" הכוונה היא אוטומאטית למומחה פה ולסת ומכיוון שעד היום לא קיבלתי תשובה חד משמעית להבחנה בין שני המושגים, חששתי להגיש תביעה ולהפסיד. האם לא ניתן להקל בשלב מאוחר זה על התחושה כלל? יש בדיקות שניתן לבצע? אודה להתייחסותך בשנית לגביי שני החלקים.

מנהל פורום רפואת שיניים