עוד שאלה לגבי הסילר

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

27/05/2015 | 09:49 | מאת: הדס

הי. שוב תודה על תשובתך המפורטת. בגיליון מידע על החומר יש את האזהרה הבאה. הנה הקישור לגיליון: http://www.sundeck.co.il/media/21161/drylok-masonry-drylok-concrete-protector-data-sheet-2-.pdf האם הכוונה שאין לגרד את החומר מפני השטח כי יגרום לנזקים בריאותיים משמעותיים? האם את ממליצה להשתמש בחומר זה לאור ההזהרות? may release lead dust. LEAD IS TOXIC. EXPOSURE TO LEAD DUST CAN CAUSE SERIOUS ILLNESS, SUCH AS BRAIN DAMAGE, ESPECIALLY IN CHILDREN. PREGNANT WOMEN SHOULD ALSO AVOID EXPOSURE. Wear a NIOSHapproved respirator to control lead exposure. Clean up carefully with a HEPA vacuum and a wet mop. Before you start, find out how to protect yourself and your family by contacting the National Lead Information Hotline at 1-800-424-LEAD or log on to www.epa.gov/lead. ושאלה נוספת. בגיליון ה msds של המוצר מופיע פליטת voc האם לאחר היבוש של החומר הוא ימשיך לפלוט אדים אלו? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

בלאגן! גליון הבטיחות MSDS הוא המסמך החוקי המחייב מבחינת התחייבות היצרן לבטיחות ובריאות המשתמים בחומר. מפרט טכני/דפי מידע הם הנחיות נלוות שהרשויות (משרד הבריאות, הגנת הסביבה) לא רואות אותו. לפי החוק יש לפרט ההרכב של כל החומרים המסוכנים ואת כל הסיכונים למשתמשים. בגליון הבטיחות ובגליון ששלחת הקישורית אליו, צריך להיות כתוב ההרכב וכל הסיכונים שבחומר. באופן מעשי בגליון אין שום התיחסות לנוכחות עופרת. והרכב החומרים המוצג, כפי שעניתי קודם לא בעיה מיוחדת. מאוד חמור שמידע משמעותי על הרכב לא מופיע בגליון הבטיחות. הטעיה חמורה של המשתמשים. אסור שיהיה עופרת במוצרים לשימוש ביתי. עופרת חומר מסוכן ביותר, לילדים ולמבוגרים. אם החומר מכיל עופרת לא להתקרב אליו בשום מקרה. הנחיות שלהם לטפל באבק עופרת מסוכנות ולא מאושרות בארץ. לגבי החומר הזה, אישית, אם הם לא דיווחו על העופרת, אולי גם ההרכב של השאר שונה, בעיתי להשתמש במוצר עם חומרים לא מזוהים. לגבי VOC – חומרים אורגנים נדיפים, ולזה היתה ההתיחסות קודם, הכמות הגדולה יחסית תשתחרר בזמן ביצוע האיטום, לאחר מספר ימים הכמות יורדת לקטנה עד אפסית. לטווח ארוך לא אמורה להיות בעיה.

27/05/2015 | 20:21 | מאת: הדס

תודה על התשובה. גם תכולת voc שונה בין שני הדפים. הלכתי בסוף על החומר השני - ליטופין, שמבוסס על מים ופולימרים.... לא שייש לי מושג מה זה ה פולימרים האלו....והם גם לא מפרטים. זה מראה כמה התחום של החומרים לא מפוקח? אפילו בארה"ב? אבל משהו צריך לבחור...

נקווה שיעשה העבודה ושלא מכיל חומרים מסוכנים לטווח הארוך.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות