פגיעה בשמיעה עקב רעש

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

26/01/2015 | 20:28 | מאת: ליאור

האם תמיד מתרחשת פגיעה במערכת השמיעה מעל סף מסויים של דציבלים? קראתי לפני כמה שנים שמעל 90 דציבלים יש פגיעה קונסיסטטנטית ובטוחבפה והשאלה היא רק בכמות החשיפה. האם זה נכון? ברוב המסיבות שהייתי בהם מדדתי מעל 90 דציבלים בודאות (בעזרת אפליקצייה בסלולרי) והתבוננות במכשירי התקליטן. מהו הרף שבו מתרחשת פגיעה והאם היא מתרחשת בוודאות לאחר חשיפה? האם ישנו שיקום עצמוני כלשהוא של מערכת השמיעה? אני אישית נוהג לשים אטמי אזניים מדי פעם.

לקריאה נוספת והעמקה

כן, תמיד מתרחשת פגיעה בשמיעה בחשיפה לרעש מעל דציבלים מוגדרים. והפגיעה מצטברת. ואין דרך חזרה. אפילו אנחנו עצמנו פוגעים לנו בשמיעה כאשר מרימים קול כאשר שומעים מוסיקה בתוך האזניים ומכל הרעש המקיף אותנו. סף הרעש התעסוקתי הנו 85 דציבל ל 8 שעות עבודה. חשיפה ל 90 דציבל כבר תוביל לפגיעה מסויימת שתצטבר עד לירידה בשמיעה. מסיבה עם 90 דציבל, היית במסיבה ממש שקטה. בדרך כלל אני מודדת במסיבות, עם האפליקציה 110-120 דציבל - פגיעה בשמיעה תוך דקות!!! פגיעה מצטברת שפעם שיש ירידה בשמיעה אין דרך חזרה. מומלץ להשתמש באטמי אזניים, ולשהות כמה שפחות במקומות מאוד רועשים.

01/02/2015 | 02:00 | מאת: ליאור

מדוע לא אוכפים פגיעה שכזו? מדוע לא מחוקקים חוק נגד דבר כזה? או לפחות קמפיין למודעות. בסוף כל הצעירים של ימינו יסיימו עם פגיעה בשמיעה. את מי צריך להעיר בשביל זה?

קודם כל יש הגדרות של עוצמת רעש בעיתית לשמיעה. לדוגמא יש חקיקה לעוצמת רעש במקומות ציבוריים. אבל, כמה שמסבירים לאנשים ואומרים להם שחשיפה לרעש יפגע להם בשמיעה, הם לא מוכנים להקשיב. ראה עוצמת המוסיקה במסיבות, העוצמה של המוסיקה ששומעים באוזנים כל היום ממכשירי הטלפון ועוד. רעש, הפגיעה היא בשמיעה = פגיעה באיכות חיים. יש דברים שברור שפוגעים בבריאות ומסכנים את החיים ואנשים לא מקשיבים = ראה סיגריות, ראה צריכת אלכוהול.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות