ניקוי אבן

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

21/09/2013 | 23:54 | מאת: שושי

שלום רב, בהמשך לשאלה לגבי חומרים טבעיים התכוונתי לחומרים ביתיים כפי שציינצ חומץ להסרת שומן. האם זה מסוכן יותר מחומרים רגילים שמוכרים? אני מתעניינת למשל בחומרים פחות חזקים מחומרי חיטוי רגילים למשל לניקוי אסלה, להסרת אבנית מאסלה מכיוון שקראתי בפורום אחר שזה מסוכן לפוריות האשה למשל וגם בלי קשר למסוכן למערכת הנשימה. האם יש אפשרות להשתמש בחומרים ביתיים בבטחה גדולה יותר ובאילו חומרים?

לקריאה נוספת והעמקה

חומרים טבעיים לא בהכרח פחות מסוכנים מאשר חומרים תעשייתיים. אי אפשר לתת תשובה אחת כוללת, יש לבדוק כל חומר לגופו. החומרים לניקוי אסלות, חומצה מלחית בדרך כלל, אין להם השפעה על פוריות אישה. מסוכנים במגע בעור, בעיניים בבליעה ובנשימה.

29/09/2013 | 21:08 | מאת: שושי

חומצה מלחית הכוונה לחומר שקונים אותו או מכינים בבית? בפורום אחר ראיתי המלצה לניקוי שירותים בכף חומץ לימון מים רותחיםם ואחר כך כף סודה לשתייה ומים רותחים. האם בסדר הזה או חומרים אלו בעיתיים? ומה לגבי ההמלצה של חצי כוס חומץ ושתי כוסות מים רותחים?

חומצה מלחית הנה חומר שקונים בחנות. לא מכינים בבית. חומר שנקרא גם חומצת שרותים, 00, חומצה הידרוכלורית, חומצת רצפים (מסיר שאריות מלט, זהירות!). זהו חומצה חזקה שעלולה לגרום לפגיעות חמורות מאוד בעיניים, בעור ובמקרה של נשימה ובליעה של החומר. אם אני מבינה נכון, את מתיחסת למלח לימון או חומצת לימון - אבקה לבנה בטעם לימון. מקובל להוסיף אותה כחומר משמר, חומר מונע עובש, חומר להסרת אבנית ועוד. הוספה של כף עם מים רותחים לשרותים (לקומקום) בהחלט יעשו עבודה טובה. מאחר שהחומר אבקתי אין לו אדים נדיפים ולכן אין בעיה נשימתית. עדין בעיה במקרה של התזה לעיניים. הוספת סודה לשתיה, לא מתאימה, אפילו עלולה להיות מסוכנת, במיוחד בחימום, כי תגרום לפירוק מהיר של חומצת הלימון שעלול להוביל להתזה על הגוף ועל הסביבה. לגבי חומץ, יעשה העבודה כפי שעניתי בשאלות שלך למעלה. חימום מעלה הסיכון.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות