בנוגע למסיכה בתנאי עבודה עם צבע

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

14/06/2020 | 20:33 | מאת: אמיר

שלום לך דר..אני קבלן שיפוצים ובאחד הפרויקטים שלנו אחד העובדים ייחשף לכמה ימים של עבודה מסיבית במקום סגור עם צבע וחומצה..הלכתי לרכוש מסיכה מתאימה בשבילו באחד החנויות והיועץ נתן לי 2 אופציות מסיכה שלמה של אבך עם פילטר שעולה קצת יותר יקר או מסיכה חצי פנים עם פילטרים מתאימים ומשקפיים שמתאימים לכימיכלים בנפרד...האם יש הבדל ברמת מיגון בין המסכה השלמה למסכה חצי פנים עם משקפיים בנפרד?תודה מראש..

לקריאה נוספת והעמקה

קודם כל, כל הכבוד לדאגה ולהשקעה בעובדים שלך. לא ברור מאליו בתחום שאתה עובד בו. מסכת אבך מכסה את כל הפנים, ומבטיחה שהעובד יכסה את העיניים האף והפה. מסכה חצי פנים עם אותו פילטר כמו מסכת האבך ומשקפי מגן יעשו את אותו העבודה. אבל, העובדים אז נוטים פחות להקפיד. מורידים המשקפיים (אולי כי לא יושבות טוב, כי מזיעים...) מורידים את המסכה מהאף... אם העובד יקפיד בודאות, אז אפשר מסכה ומשקפיים (אולי שיבחר הוא המשקפיים שישבו טוב) אם יש חשש שלא יקפיד, עדיף מסכת פנים שלמה. רק לזכור... קשה לעבוד הרבה שעות עם מסכה. ולזכור עוד... שפילטרים צריך להחליף, לא בהכרח יספיק לו פילטר אחד לכל העבודה. ולזכור עוד... שאולי בכל זאת לחשוב על דרך לאוורר את המקום, עדין תדרש מסכה, אבל גם דליקים וגם חומצות, לא נעים. ולא לשכוח, אמצעי הגנה מפני שריפה, ומים לשטיפה במקרה שיחשף לחומרים וכל אמצעי הבטיחות המוגדרים בגליונות הבטיחות של החומרים וציוד מגן אישי מעבר למסכה ולמשקפיים.

14/06/2020 | 22:21 | מאת: אמיר

תודה רבה על התשובה בשבילי בטיחות זה מעל הכל..היועץ בחנות אמר שהפילטרים מספיקים חצי שנה מלאה .האם אפשר לסמוך על זה?קצת בעייתי לאוורר כי זה דירת מרתף ועושים לה איטום אקוסטי של חדר אולפן ואין שמה יותר חלונות מה שיש ברור שיהיה פתוח.

פילטרים מספיקים לחצי שנה כאשר הם על המדף ולא משתמשים בהם. חבל שמטעים ומסכנים אנשים. לכל פילטר מוגדר הכמות שהוא יכול לספוח. אם יש הרבה חומר באוויר אז הפילטר מתמלא. אם לא תחליף, העובד יהיה עם מסכה, יחשוב שהוא מוגן ובעצם ינשום את החומר. הפילטר הוא כמו ספוג. יכול לספוג עד שהוא מלא, לא יותר מזה. ככה גם המסכות נגד קורונה. הן לא מספיקות לחצי שנה. בקושי למספר שעות. אם המוכר יכול לספק לך את התשובה, נהדר. אם לא, לחפש ספקים שיודעים לתת תשובה כזו. אם לא, אפשר לבדוק באינטרנט יצרנים רציניים של פילטרים הזמן/כמות שהם מגדירים לכל סוג/צבע פילטר.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות