מאמן בחדר כושר בתקופה הזאת

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

19/05/2020 | 19:02 | מאת: אבי

היי ..אני מאמן בסטודיו יחסית קטן של קרוספיט בלי יותר מדי חלונות ואפשריות אוורור..בתקופה הנוכחית אנחנו מחטאים את המוטות ואת המשקולות בין המתאמנים בספטל כחול 70 אחוז אלכוהול ו5 אחוז כלוהרסידין..אני המון שעות חשוף לריח החזק של החומר בלית ברירה האם יש סיכון בזה חוץ מהאי נעימות של הריח החריף?

לקריאה נוספת והעמקה

כן. מדובר באדי אלכוהול בריכוזים גבוהים מאוד. תהליכים כאלה צריכים להתבצע לפי נהלים מוגדרים ועם ציוד מגן אישי ואוורר מתאים. הריאות שלך לדוגמה אין להן מנגנוני הגנה נגד אדי אלכוהול בריכוזים גבוהים, ולכן עלולה להיות פגיעה בתפקודי ריאה, מעבר לחדירה רציפה של אדי אלכוהול בריכוזים גבוהים לזרם הדם והשפעתו כאילו אתה שותה אלכוהול בריכוז גבוה מאוד כל הזמן. כלהורקסדין הנו תרופה. שימוש בספטול מותר רק באישור רוקח/רופא, מקווה שיש לכם את האישורים המתאימים.

20/05/2020 | 12:27 | מאת: אבי

לצערי המקום הוא דירת מרתף שהפכנו אותה לסטודיו אבל בגלל האילוצים חייבים לחטא..תודה על התשובה האם הנזק שדברת עליו בריאות מהריח הוא נזק מצטבר ןעלול לפתח מחלה כמו כימיכלים מסוכנים או נזק נקודותי לאירוע כלומר אם אני מרגיש בסדר אז לא להתרגש? והאם המסיכות של הn95 יעילות נגד אלכוהול?תודה מראש..

לצערי אילוצים לא מצדיקים סיכון מעין זה. 1. כן, עלול להיות נזק מצטבר של פגיעה בתפקודי ריאה 2. חד משמעית, לא!!!מסכה N95 מתאימים לחלקיקים (כן, וירוס הוא חלקיק) נדרשת מסכה עם פילטר מתאים לאלכוהול כמו מסכת אב"ך. כמו שכתבתי קודם. חיטוי הוא לביצוע מקצועי. מה שווה שתעשה חיטוי מצד אחד ותגרום לנזק בריאותי אחר מצד שני?!

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות