חתיכת פלסטיק שנמסה בתנור בין התבנית לנייר האפיה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

18/05/2020 | 20:53 | מאת: הדס

שלום ד"ר קויפמן, ראשית הערכתי לזמן שאת מקדישה לענות על שאלות. לא ברור מאליו. לשאלתי: אפיתי פיצה לילדים, ולחרדתי גיליתי חתיכת פלסטיק קטנה שנמסה בין נייר האפיה לתבנית. לא ממש נגעה באוכל, אך היתה מתחת לנייר האפיה. החתיכה היתה חלק מפקק של בקבוק שמן, וכנראה נפלה לתבנית מבלי ששמנו לב... אני יודעת שזו חכמת בדיעבד, אבל בכל זאת הייתי רוצה לדעת מה מידת הנזק.. תודה רבה וגדולה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

אם הבנתי נכון, הפלסטיק היה בין הניר לתבנית, אז הוא גם נשאר שם, נמס והתקשה שוב כאשר התקרר. חומרים לא קופצים לתוך דברים. ובמקרה שהיה מגע, אם בכלל, למה שיהיה ההבדל בין הפקק שנוגע בשמן לבין אותו פלסטיק, שמאושר למזון, שנגע באוכל.

19/05/2020 | 06:22 | מאת: הדס

איזה מענה מהיר! תודה רבה! הפלסטיק נמס בזמן שהיה בתנור. האם לא פלט רעלנים כשנמס? הוא איבד מצורתו לגמרי, ונחתך לחתיכות קטנות... לקח לי זמן לזהות אפילו מה זה :) זו באמת היתה חתיכה קטנה, כנראה הרצועה שסובבת את הפקק של הבקבוק, שנתלשת כדי לפתוח.. לפי מה שאני יודעת הפלסטיק מאושר למגע עם מזון במצבו המוצק, אבל פה הוא נמס ב250 מעלות... זה מה שמדאיג אותי... שהרעלנים השתחררו לתנור ונספגו בפיצה, או שחדרו את נייר האפיה, על אף שלא היה כלל מגע ישיר... תודה שוב, רק טוב ובריאות :)

עדין כל מה שיש לך הוא פלסטיק מותך. אולי קצת נשבר, אבל לא יותר מזה. קודם כל בפלסטיק מאושר למזון לא יהיו חומרים אסורים באופן רגיל. דבר נוסף הטמפרטורה הנה טמפרטורת התכה, יחסית נמוכה, ולא שריפה, כך שגם אם יש חומרים מסוכנים שיצאו הם בכמות כל כך קטנה וזניחה שכבר אפשר להרגע. באופן מעשי פלסטיק של בקבוקים לא מתפרק עדין בטמפרטורה כזו. אך ורק לצורך הדיון נניח שכן משתחררים גזים מסוכנים מהפלסטיק. אז, כמובן קודם כל מדובר בכמויות קטנטנות, ממש ממש כל כך מעט שאין על מה לדבר. ונניח לרגע, שוב לצורך הדיון בלבד, שכן משתחררים גזים, לזכור אלה גזים, כל רצונם הוא לעבור לאוויר לא לחדור לתוך הפיצה. אין כוח שידחוף את הגזים לתוך האוכל, להיפך החום דוחף אותם למעלה והחוצה, יצאו לחלל התנור ויתנדפו החוצה. שוב, כל זה, אם בכלל. לא! אין סיכון של נשימה של חומרים מסוכנים, שאולי יצאו מהתנור החוצה, כי כל הדיון תאורטי של אם ואולי כדי להסביר את הדברים ולבטל חששות לתמיד. להדגיש – מדובר בהתכה של פלסטיק מותר למזון, בכמות קטנטנה ובטמפרטורה נמוכה (בשביל פלסטיק), לא בעיה.

19/05/2020 | 20:12 | מאת: הדס

אני נפעמת מהפירוט!!! הרגעת אותי. מעריכה מאוד. כל טוב ורק בריאות!

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות