לייזר קורא ברקוד של כרטיס עובד במקום עבודה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

02/03/2020 | 19:37 | מאת: אלון

היי דוקטור, במקום עבודה יש מכשיר בגודל ארון חשמל עומד שבו יש קורא ברקוד לייזר, והמכשיר סגור בתוך ארון מזכוכית. הסתכלתי ממרחק 2 מטר בערך על הקצה של המכשיר (הארון חשמל הזה, לא על הקורא ברקוד עצמו) למשך חצי דקה בלי לשים לב. האור לייזר לא היה על העיניים שלי ולא הייתי בכלל בקו ישר עם הלייזר כאילו לא הייתי מולו אלא הסתכלתי מהצד, ולא הסתכלתי לתוך הלייזר, אלא על הקצה של הארון חשמל הזה. אני אוכל סרטים שנכנס לי לייזר לעיניים , כי שמעתי שקרן אור שעוברת דרך זכוכית היא נשברת , אז יש מצב שהלייזר למרות שלא הסתכלתי עליו ולא הייתי אפילו בקו ישר מולו, איכשהו נשבר בזכוכית והריסיסים של הלייזר הגיעו אלי?

לקריאה נוספת והעמקה

הרבה מהתאור לא ברור. אנסה לענות באופן כללי. קודם כל למה להכנס לסרטים?? הרי המכשיר שם והרבה אנשים שם. אין סיבה שיתקינו משהו שהוא מסוכן לכם בעבודה רגילה. אם זה מתקן עם לייזר מסוכן, גדול או קטן זה לא משנה, צריך להיות שילוט המתריע על הסכנה. לייזרים נמצאים "בארון זכוכית" לא רגיל. זו איננה זכוכית של חלונות. זו זכוכית מיוחדת המכילה חומרים שבולעים את עודף קרינת הלייזר המסוכנת, והמעט שיוצא החוצה, מה שאתה רואה, הוא כבר ברמה נמוכה של סיכון. תראה אותו, אך הוא לא יפגע בעין. כל זה בהנחה שמדובר בלייזר בכלל. תגש שוב למכשיר ותבדוק מה מסומן עליו. עדין, מאחר שהפרטים לא לגמרי ברורים, אם יש לך הפרעה בראיה, מעבר "לסרטים" לגשת לרופא עיניים לבדיקה.

03/03/2020 | 08:44 | מאת: אלון

היי תודה רבה על התגובה המהיר!! מדובר על זכוכית של ארון רגיל מעץ ארון ישן מאוד עם קישוטים על הזכוכית. בשביל להשתמש במכשיר פותחים את דלת הארון. דרך אגב המכשיר מהבהב אור אדום זה אומר מצב stand by לא? האם במצב כזה הוא בכלל פולט לייזר ? איך הוא יודע שיש חפץ שהתקרב אליו?

אז הארון בעצם לא משנה לכלום. סתם רהיט. בתוכו יש מערכת שקוראת את הכרטיס. שם יש לייזר שסגור בתוך מתקן ששומר שרק כמות קטנטנה תצא החוצה לצורך קריאת הכרטיס. הכמות קטנה כי אתם מקרבים את הכרטיס לצורך הקריאה, זה שאתה רואה את הקרן מלמד שאתה רואה טוב צבעים, לא שהעוצמה מספיקה כדי לפגוע בך, או באחרים. בלייזרים יש רמות עוצמה שונות ובהתאם מוגדר סיכון הלייזר. כדי לעשות ניתוח צריך עוצמות גדולות ואמנם שם ישנו סיכון לצוות. בציוד שלכם לא נדרשת עוצמה שיש בה סיכון לעיניים. איך הטכנולוגיה הספציפית במתקן אצלכם עובדת קשה לדעת בשלט רחוק, לפי התיאור כל הזמן יש קרן בעוצמה קטנה, וכאשר יש לה מה לקרוא הקרן קוראת.

04/03/2020 | 07:40 | מאת: אלון

תודה!!!!!!

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות