הלחמה עם בדיל בהריון

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

23/01/2020 | 21:38 | מאת: אלה

קצת מודאגת אני בחודש שישי להריון והלחמתי בעבודה עם חלון פתוח ובדיל דק ... מעכשיו גיליתי שזה ממש לא בסדר לעשות. זאת בהריון... האם יש לי מה לדאוג האם הילד שבבים נחשף לעופרת???

לקריאה נוספת והעמקה

בדיל זה לא עופרת. הלחמה איננה מיצרת שבבים. לגמרי לא ברור מה החומרים והתהליך. אם הלחמה מתבצעת בצורה מסודרת עם שאיבה מקומית ושמירה על ההיגיינה האישית והסביבתית. חלון פתוח איננה מהווה אוורור מספק לעופרת.

27/01/2020 | 09:21 | מאת: אלה

ההלחמה נעשתה עם בדיל דק אני לא יודעת מה ההרכב של הבדיל. דאגתי לשתוף ידים לאחר מכן.. מה שכן אין לי בעבודה משאבה ששואבת את ההעשן של ההלחמה אז פתחתי חלון לרווחה מולי ... עשיתי זאת רק כמה פעמים לזמן קצר ... הם סיכנתי את העובר ? האם יש משהו לעשות כרגע אם כן? ... תודה אלה.

כדאי שתבררי אם מדובר בחוט הלחמה עם עופרת או רק בדיל. באופן רגיל לאף אדם לא טוב שיצטבר בגופו עופרת. לכן, בשום זמן לא עובדים עם עופרת ללא אמצעי הגנה מתאימים. אין הגבלה לנשים בהריון לעבודה בהלחמות, בתנאי כמובן שיש את ההגנות הנדרשות. פתיחת חלון איננה מספיקה מאחר שרק גורמת לפיזור של החומרים באוויר החדר, כולל לעבור את הפנים ומערכת הנשימה בדרך לחלון במקום להשאב נקודתית. רחיצת ידיים אינה מספיקה. יש להשתמש בסבון ובמברשת צפורניים כדי להבטיח שלא נשארת עופרת שממשיכה להספג בגוף. לאנשים רגילים הדבר פחות בעיתי מאשר בזמן הריון או הנקה, אז התינוק קולט חלק מהעופרת אל הגוף שלו. מה לעשות? לא להחשף לעופרת שלא לצורך. אם מדובר בבדיל בלבד, עדין יש לוודא עבודה נאותה, שאיבה והיגיינה אישית וסביבתית. רק בדיל אם יפגע, יפגע רק בך ולא בתינוק.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות