שאלה בנוגע לזיהום אויר

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

06/11/2019 | 19:34 | מאת: לימור

היי , אנחנו גרים באזור תעשיה עם המון תנועה , תחבורה ציבורית , משאיות, יש מוסך באיזור , סטקיות . החלטתי להזמין איש מקצוע עם רישיון מחברה מוכרת שערך אצלי מדידות , כמובן שהדוח יהיה עוד כמה ימים , הוא הסביר לי שבבדיקה הוא רואה ערך מעל התקן של אבק שמגיע מהעשן מכוניות , כמובן שבדק בחלונות פתוחים , לאחר מכן ביקשתי ממנו שיבדוק בחלונות סגורים והערך ירד משמעותית והיה בתקן , שאר הערכים של פחמן דו חמצני ומה שנלווה לבדיקה הזו תקין. מה ההשלכות הבריאותיות של כל זה ? כמובן שאנחנו רוב הזמן בחלונות סגורים ואני מאוווררת בשעות שאין הרבה תחבורה בערך חצי שעה ביום , האם זה אפשרי ככה לחיות בחלונות סגורים רוב היום כך שלא ננשום עשן ? ועוד שאלה ברשותך לבת שלי בת 5 יש מגיל קטן שקדים מוגדלים והפסקות נשימה ונחירות , האם יש קשר למקרה של האבק מעשן מכוניות שנשמנו בביתנו ?

לקריאה נוספת והעמקה
07/11/2019 | 13:49 | מאת: לימור

אבק. בשני מדדים: 1. כלל חלקיקי האבק. 2. חלקיקי אבק קטנים, שהקוטר שלהם קטן מ-2.5 מיקרון ( PM2.5).

לפי הפרסום של המשרד להגנת הסביבה יש עליה בזיהום אוויר מחלקיקים ומחומרים. אתם גרים כנראה באזור שיש בו זיהום אוויר מעט גבוה יותר, אז כן, במידת האפשר שהחלונות יהיו סגורים. לאוורר כמה שניתן בשעות של פעילות נמוכה ובסופי שבוע. חשוב ביותר לאוורר שלא יהיה בבית אוויר יותר מזוהם מאשר בחוץ. גודל חלקיקי האבק מלמד על הסיכוי שלהם לחדור למערכת הנשימה. הקטנים חודרים יותר מאשר החלקיקים הגדולים הנעצרים באף. לגבי הילדה התיאור לא מתאים כל כך לבעיה מזיהום אוויר. הרופאים שלה צריכים לקבוע אם נובע מהסביבה (סביבה נקיה מדי גם עלולה להוביל לבעיות נשימה לא רק סביבה מזוהמת) או שהבעיה בריאותית אחרת.

06/06/2020 | 19:56 | מאת: לימור

היי ורד , קראתי את תגובתך , רק לא הבנתי דבר אחד , אנחנו שגרים באיזור סואן בכלי רכב ויש אצלנו ערך של 35 חליקיקים עדינים בחלונות פתוחים שזה הגבול העליון של הנורמה , ואנשים שגרים ברחובות ללא מוצא מרוחקים מכבישים שאין שם כמעט תחבורה אז למה שיהיה שם זיהום ? כי רשמת בתגובתך שאנחנו גרים באיזור עם זיהום מעט גבוה יותר משאר המקומות. הזיהום לא אמור להיות משמעותי יותר מאיזורים שאין שם כלל תנועה ..? מרגישה מבולבלת אשמח לסדר .

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות